עכו: תוכנית לפרויקט מגורים ומסחר בשטחי תעשיות אלקטרוכימיות

החל מ-1998 החלה הגירה חיובית לעכו. שילוב של הטבות מס חריגות ומשכנתאות גדולות, יחד עם שינוי תפיסת הבנייה ושיפור ברמת ובאיכות הבנייה מושכים ומחזירים את הפריחה לנדל"ן בעכו.

לידי "גלובס" הגיע דו"ח שהכין בעבר איש העסקים, ניסים שרם, המכהן כיום גם כיו"ר ועדת ההשקעות של קרן הפנסיה מקפת החדשה, ובו הצעות לשיקום השטחים של תעשיות אלקטרוכימיות בעכו, לאחר שיפונו.

המפעל נמצא באזור התעשייה הדרומי של עכו. הוא חולש על 442 דונם השייכים כמעט כולם למינהל מקרקעי ישראל. הקרקע מיועדת כמעט בכולה לתעשייה ודמי החכירה השנתיים הם 4% משווי הקרקע. נתון זה מצביע על זכויות במקרקעין בהיקף של כ-40%.

פרויקט השיקום מיועד להיבנות על שטחו של המפעל, כך שהוא משקיף לים התיכון, מול חומות העיר העתיקה ומפרץ עכו ונוכח הרי הכרמל וחיפה. לדעת שרם, שינוי יעוד הקרקע יהפכו את האזור לאטרקטיבי ומבוקש בשל קרבתו לים וסביבתו הירוקה.

עוד כותב שרם, כי "התכנון הוא לבנות פרויקט מגורים המשלב מסחר ועסקים עם פתרונות קהילתיים לשכונה. בפרויקט ייבנו 3,750 יחידות דיור, לפי 15 יחידות דיור לדונם". כבסיס להערכת מחירי הקרקע ובהתחשב במיקום ובנגישות, מחירי הדירות שנלקחו בחשבון הם 170 אלף דולר לדירת 4 חדרים על 110 מ"ר. ההכנסות מהפרויקט לפני מיסים מוערכות ב-146 מיליון דולר. ערך השטח הנוכחי הוערך ע"י שרם ב-35 מיליון דולר ושווי המבנים הנוכחי ב-30 מיליון דולר.