מכשול לדנקנר השקעות בקידום הבנייה בבבלי-דקל: בעלת קרקע טוענת לקיפוח ומבקשת לבטל התוכנית

התוכנית: בניית 1,000 יח"ד; כוללת איחוד וחלוקה מחדש של הקרקעות בצפון ת"א ליד פרויקט YOO

חברת נכסי ההלכה הגישה אתמול (ג') באמצעות עו"ד משה שוב, עתירה מנהלית לביהמ"ש המחוזי בתל אביב נגד הוועדה המחוזית בתל אביב, לפיה יש לבטל את תוכנית בניין העיר - בבלי-דקל, שיזמו חברת דנקנר השקעות ואחרים.

התוכנית כוללת איחוד וחלוקה מחדש של הקרקעות באיזור צפון תל-אביב, בסמוך לפרויקט YOO, תוך מתן אישור לבניית למעלה מ-1,000 יח"ד.

חברת נכסי ההלכה, היא בעלת זכויות בחלקה הנמצאת בשטח התוכנית עם ייעוד של בית קברות. החברה מבקשת מבית המשפט לבטל את התוכנית, וזאת בשל החלטת הוועדה לתת זכויות בנייה נרחבות רק לחלק מבעלי המקרקעין, תוך הותרתה ללא כל זכויות.

העותרים טוענים, כי החלטת הוועדה נגועה באפליה על רקע גזעני בשל העובדה, כי החלקה עדיין רשומה בבעלות גופים ערבים.

חברת נכסי ההלכה רכשה את החלקה מוועד נאמנים שתפקידו לנהל את נכסי ההקדש המוסלמיים בתל-אביב. הרכישה לא הושלמה היות ובין החברה וועד הנאמנים קיימת מחלוקת לגבי תקופת המכירה.

תב"ע בבלי-דקל הופקדה ב-1999 והיא קובעת זכויות בנייה נרחבות, למעלה מ-1,000 יח"ד ושטחי מסחר, תוך מתן אפשרות להגדלת הזכויות נגד ביצוע מטלות ציבוריות.

בעלי הזכויות העיקריים בתחום התוכנית הם דנקנר השקעות, עיריית ת"א ובעלים נוספים.

לחלקה בבעלות נכסי ההלכה נקבע ייעוד של דרך ציבורית, המיועדת להפקעה ללא תמורה ולבית קברות.

לטענת העותרים התוכנית מאפשרת בניית בנייני מגורים בסמיכות מיידית לחלקה, דבר אשר מעקר כל אפשרות לשימוש בה כבית-קברות. החברה מוסיפה וטוענת, כי רשויות התכנון נמנעו מלהיוועץ בשר הדתות כפי שמורה החוק בכל מקרה בו כלול בתוכנית בית קברות.