רמת-גן ממשיכה לצמוח לגובה: אושרו 36 קומות על דופן ציר האיילון

הוועדה המחוזית במחוז ת"א דחתה את תוכנית המגורים במתחם שנקר - 350-500 דירות

מגדל נוסף צפוי לצמוח ברמת-גן. ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית במחוז ת"א אישרה להקים מגדלי משרדים ומסחר על דופן ציר האיילון ברמת-גן, ודחתה את תוכנית המגורים במתחם שנקר.

המגדלים יקומו בין נתיבי איילון ממערב, רח' מנחם בגין בר"ג ממזרח ורח' ביאליק מצפון. התוכנית כוללת שני מתחמים עיקריים: מתחם דרומי, הכולל את בניין גיבור ספורט, מגדלי איילון ומגרש נוסף מצפון לו, ומתחם צפוני, המיועד לבנייני ציבור וכולל את מכללת שנקר, שאמורה לעבור ממיקומה הנוכחי.

תוכנית המגורים במתחם מכללת שנקר בר"ג משתרעת בין הרחובות אנה פרנק וידע עם, וייעדה את השטח למגורים הכולל 350-500 יח"ד.

שתי התוכניות היו בעלות זיקה ישירה זו לזו: השטח לבנייני ציבור בתוכנית יועד להעברתה של מכללת שנקר, ואילו המקרקעין אותם מפנה מכללת שנקר, בלב איזור מגורים קיים, יועברו לידי מינהל מקרקעי ישראל וייעודם ייקבע למגורים.

בהפקדת שתי התוכניות תמכו נציגי מכללת שנקר, מינהל מקרקעי ישראל ועיריית רמת-גן. לאחר הפקדת התוכניות חזרה בה מכללת שנקר מהסכמתה להעביר את פעילות המכללה למגרש שייועד לה על גדות האיילון. עמדה זו נתמכה ע"י עיריית רמת-גן, שביקשה במסגרת התנגדות מהנדס העיר לבטל את תוכנית המגורים ולהוציא את המגרש המיועד לבנייני ציבור מתחום תוכנית התעסוקה.

ועדת המשנה להתנגדויות קיבלה את התנגדות מכללת שנקר ועיריית ר"ג והחליטה, כאמור, לבטל את תוכנית המגורים ולאשר את התוכנית במתכונת מצומצמת מזו שהופקדה, הכוללת את מתחם התעסוקה הדרומי בלבד.

במתחם הדרומי קובעת התוכנית תוספת זכויות למגדל איילון עד למקסימום של 15,250 מ"ר והגבהתו בהתאם, וזכויות בנייה למגדל נוסף מצפון לו, בגובה 36 קומות עם 22 אלף מ"ר שטחים עיקריים.