פז-פינס הורה להכין תוכנית מתאר ארצית ראשונה לשימור

שר הפנים, אופיר פז-פינס, הודיע, כי הנחה את אנשי משרדו להתחיל בהכנת תוכנית מתאר ארצית ראשונה לשימור. פז-פינס אמר עוד, כי יטיל את כל כובד משקלו על מנת להמשיך ולסייע בקידומו של חוק השימור, המונח בימים אלה על שולחן הכנסת, ואשר אישורו ישפר לאין ערוך את האפשרות להגן על המבנים ההיסטוריים ואתרי ראשית ההתיישבות בארץ. דבריו של שר הפנים נאמרו במסגרת האירוע המרכזי לציון 20 שנה להקמת המועצה לשימור אתרים.

"זהו אחד הצעדים החשובים שנעשו בשנים האחרונות בנושא השימור בארץ בכלל, וברמת מקבלי ההחלטות בפרט", כך הגיבה המועצה לשימור אתרים על הודעתו של פינס.

בדבריו הדגיש פינס: "נושא השימור הינו משימה לאומית, שצריכה לקבל מעמד לאומי. זהו אחד התחומים החשובים ביותר להנצחת המורשת של ארץ ישראל, וניתן רק לשער עד כמה טוב יותר היה מצבם של המבנים והאתרים ההיסטוריים שלנו, לו היתה המועצה לשימור אתרים מוקמת לפני 50 שנה, ולא לפני 20.

"אני מחויב לנושא באופן אישי, עומד מאחורי המועצה לשימור אתרים, ואגבה את פעילותה בכל אופן שרק אוכל במסגרת תפקידי. המודעות הציבורית לחשיבות השימור גדלה מאוד בשנים האחרונות, וצריך להמשיך ולחזקה. בניגוד למה שסברו רבים, שימור אינו בא על חשבון פיתוח, ובהחלט ניתן לשמר את העבר הכה חשוב ובמקביל לקדם יוזמות חדשות", אמר פינס.

מנכ"ל המועצה לשימור אתרים, יוסי פלדמן, אמר באירוע: "אנו שמחים מאוד על הודעתו של פינס, שמאז ימיו הראשונים בכנסת ניצב לצד המועצה ופעל רבות בתחום השימור. השלמתה של תוכנית מתאר לשימור, לצד השלמת החקיקה בנושא, תשפר מאוד את הסיכויים לשמר כמה שיותר מאתרי המורשת של ארץ ישראל".