שיתוף
תוכן שיווקי
חזרה לכל הכתבות
צילום: יח''צ חו''ל

מקודם

צילום: יח''צ חו''ל

הראה לי את שעונך, ואומר לך מי אתה
שוק שעוני היוקרה מרחיב את היקפי המכירות ברשת • באימפרס מציגים גידול שנתי של 30% בהיקפי הרכישה באתר החברה

עמית סנדיק

28.11.2024

הכתבה בשיתוף רולטיים

עם ביקושים קשיחים וקהל יעד מבוסס, שנפגע פחות בתקופות מיתון, תעשיית מותגי היוקרה ובתוך כך שעונים ותכשיטים היא הרבה יותר מוגנת ממה שנדמה. ישראלים אוהבים מותגים שמשחקים תפקיד בחיים שלהם ומחקרים מראים שככל שהמצב החברתי והביטחון המדיני ירודים, כך האמון במותגי יוקרה בקרב הישראלים עולה.

רכישה של מותגי יוקרה, כשהמחיר אינו מהווה שיקול, מספק ומעניק רגש של תחושת ביטחון. מותגים מוכרים ומוערכים מספקים לצרכן ערכים חשובים. מדובר בסוג של תעודת ביטוח שהמוצר איכותי מאד, שהוא מספק ערך חברתי וגם סטטוס.

IMPRESS מציגה גידול שנתי של 30% בהיקפי קניה באתר הסחר האינטרנטי שלה. חלק לא מבוטל נובע מרכישות של שעוני יוקרה, שמהווה חלק משמעותי בצמיחה של החברה.

צילום: יח''צ חו''ל

צילום: יח''צ חו''ל

מותגי יוקרה הפכו לנוכחים במיוחד גם בזירת הסחר האלקטרוני. על פי דו"ח שפרסמה לא מכבר חברת היעוץ מקינזי, עד לשנת 2030 מכירות מסחר אלקטרוני של מותגי יוקרה צפויות להגיע ליותר מ-25 מיליארד דולר. יתרה מכך, בתחומי המסחר האלקטרוני היוקרתי, מסתמנת צמיחה גדולה בהרבה מתחומים רבים אחרים של מסחר ברשת.

קרין קיש-קליסקי, מנהלת הסחר והשיווק של היבואנית רולטיים שמפעילה את רשת חנויות IMPRESS, מציינת שרכישת מותגי יוקרה באינטרנט הפכה נפוצה מאוד במיוחד בשנים האחרונות. האפשרות לרכוש בלחיצת כפתור תפסה תאוצה משמעותית בזכות תקופת הקורונה, שהיוותה קטליזטור משמעותי לרכישות מקוונות. מאז 2020 ב-IMPRESS יש גידול משמעותי שנתי של למעלה מ-;30% ברכישות און ליין", היא אומרת.

צילום: יח''צ חו''ל

צילום: יח''צ חו''ל

"גם לרשתות החברתיות יש השפעה מאד גדולה על הרגלי הצריכה שלנו, ולכן די סביר שבעידן האינסטגרם והטיקטוק החשיבות והעניין במותגי יוקרה רק מתגברת. מותגי היוקרה למדו להעריך ואף לחבב את המדיה החברתית, והבינו כיצד לרתום אותן כדי לפנות בצורה אפקטיבית ללקוחות שלהם ובתוך כך להניע אותם לקניה".

רשת IMPRESS מפעילה 17 סניפים בקניונים מובילים בפריסה ארצית, אתר האינטרנט של החברה מתנהל כחנות לכל דבר ועניין, מגלגל את היקפי המכירות הגדולים ביותר בהשוואה לשאר החנויות, ומציע חוויית קניה יוקרתית וייחודית שכוללת הדמיות מדויקות של צילומי 360 מעלות של השעונים כמו גם של התכשיטים שמשובצים באבני חן ויהלומים.

צילום: יח''צ חו''ל

צילום: יח''צ חו''ל

היתרון המובהק שלנו על פני המתחרים" אומרת קיש-קליסקי שיש לנו נציגי מכירות שמלווים את הליך הרכישה האינטרנטית, תוך מתן ייעוץ והכוונה עד להשלמת הרכישה. מדובר בחוויית קניה אקסקלוסיבית בעיקר כשמדובר ברכישה של מוצר יוקרה שכמובן גם נשלח לבית הלקוח בצורה מאובטחת.

לצד אלו החנויות הפיזיות שאנו מפעילים מאפשרות התרשמות מלאה ממגוון הפריטים אותם ניתן למדוד ולהרגיש פיזית את המוצר ואת ההחלטה על הרכישה ניתן לבצע בחנות או באתר. האתר שלנו הוא האתר הרשמי של היבואן המקומי, וזה מהווה את תו האיכות והאחריות למוצרים שנמכרים בו".

צילום: יח''צ חו''ל

צילום: יח''צ חו''ל

הקבוצה השקיעה בשנה האחרונה, כ2-מיליון ₪ באתר ייעודי חדש אשר יושק ברבעון הראשון של ,2025 וישפר בצורה משמעותית את חוויית הקנייה.

קרין, נסי לדייק עבורנו, מהו בעצם שעון יוקרה?
"עולם שעוני היוקרה מורכב ממגוון רב של מותגים וברמות מחיר שונות. לרוב מדובר במותגים שמספקים לעונדים אותם תחושת של סיפוק, אושר ופאר שכמעט ואי אפשר להשיג באמצעות מוצר אחר. שעון יוקרה עשוי מחומרים איכותיים, רמת הגימור שלו גבוהה ולעיתים הוא מיוצר 100% בעבודת יד, מעוצב בסגנון מיוחד שמושך את העין ומכיל מנגנונים מורכבים עם פונקציות מיוחדות".

קולקציית שעוני היוקרה של IMPRESS כוללת בין השאר את המותגים:  Vacheron Constantin, Breguet, Blancpain,  Zenith, Hublot, Omega, Longines ועוד. "אנחנו מציעים גם מגוון גדול של מותגי תכשיטי יוקרה כולם משובצים ביהלומים טבעיים ובאבני חן וברמת גימור מהגבוהות בעולם", אומרת קיש-קליסקי ומוסיפה "רכישת שעון יוקרה מסתכמת בסכומים גבוהים שנעים בין 30,000 שקל ועשויים להגיע עד לכ-5 מיליון שקל. לא מדובר בקניה אימפולסיבית, זו קניה מאד שקולה ושביעות הרצון של הלקוחות שלנו היא הנכס החשוב ביותר של החברה שלנו. הרבה מהלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים ונאמנים לנו ולמותגים המיובאים על ידינו, עובדה שמרגשת אותנו בכל פעם מחדש". קיש-קליסקי בוחרת להפנות זרקור לשניים ממותגי היוקרה של הרשת:  Vacheron Constantin הוא יצרן שעוני יוקרה עילית שנוסד בשנת 1755 ומאז , למעלה מ-260 שנה, פועלת החברה באופן רציף ביצירת שעונים עתירי מלאכת מחשבת, פיתוחים טכנולוגיים ומלאכת יד רבה, כל זאת לאור המסורת שלה וכישורי השענות עתיקי היומין.

מוטו החברה: "שאף לגבוה ביותר אם הדבר אפשרי, והוא תמיד אפשרי״, מהווה מאפיין עיקרי של כל שעוניה. לכן הם גם זוכים לחותמת ז'נבה סיל היוקרתית בדמות חריטה מיוחדת בגב השעון. השעונים מיוצרים בקפדנות יתרה תוך שימת דגש על גימור עילאי של החומרים, עיצוב מסורתי אך גם חדשני ועל זמני, פיתוחים אין ספור של רכיבי מנגנונים מכאניים עדינים ושימוש בחומרים יקרים, ביניהם זהב ורוד ולבן, פלטינה ועוד. לא בכדי הוכתרה 'ושרון' בראש פירמידת שעוני היוקרה.

Zenith היא יצרנית שעוני יוקרה שוויצרית, שנוסדה בשנת 1865. החברה מקפידה על ייצור מנגנונים פורצי דרך, ביניהם מנגנון ה'אל- פרימרו,' מנגנון הכרונוגרף הראשון שיוצר בשנת .1969 פעימות שעוני זניט הן מהירות ובקצב שאינו תמיד אופייני לסגמנט שעוני היוקרה. הראייה הברורה לכך היא שרוב שעוני החברה פועמים בקצב של 36,000 פעימות בשעה ומאפשרים מדידת זמן מדויקת במיוחד.

עולם השיווק של שעוני היוקרה מאופיין במהלכים שיווקיים אקסלוסיביים

אלמנט נוסף שהוא חלק בלתי נפרד מהקסם וההילה של עולם השעונים הוא מכונת השיווק שעומדת מאחוריהם. כמו בכל מהלך שיווקי שבראשו עומדים עולם תוכן או דמות מוכרת ומעוררת עניין והשראה כך גם בתחום השעונים אנחנו רוצים להיות חלק מהקסם וההילה. זה מאפשר לנו להרגיש שאנחנו והלקוחות שלנו הם חלק מההצלחה של המותג.

אומגה למשל היא מודדת הזמנים הרשמית של המשחקים האולימפיים שמתקיימים כבר יותר מ 100 שנים ולאחרונה השותפות הזו הוארכה עד לשנת .2032 דוגמא נוספת היא של מותג השעונים היוקרתי לונג'ין שהודיע לפני פחות משנה על הצטרפותם של שני שחקנים מוכרים ומוכשרים לנבחרת השגרירים של המותג: האחת היא ג'ניפר לורנס, אחת השחקניות המוכרות והמוצלחות בעולם בשנים האחרונות, והשני הוא רגה ז'אן פייג', הידוע בזכות תפקידו בסדרה עטורת השבחים 'ברידג'רטון' וגם משובר הקופות 'מבוכים ודרקונים'.

צילום: יח''צ חו''ל

צילום: יח''צ חו''ל

מותג השעונים היוקרתי HUBLOT (הובלו) שידוע לא רק בעיצוביו החדשניים ובחומרי הגלם הייחודיים שלו, אלא גם ברשימת השגרירים המרשימה שלו ביניהם ניתן למנות כוכבי ספורט כמו קיליאן אמבפה, יוסיין בולט וגם את המנטליסט ליאור סושרד. הם מייצגים את החזון ואת ערכי המותג ובהם חדשנות, נועזות, דיוק ופתיחות, יצור של שעונים ייחודיים, שמשלבים בין טכנולוגיה מתקדמת לעיצוב מרהיב. 

הקשר אחרי הרכישה חשוב לא פחות משלב הרכישה עצמו. "עצם היותנו אתר ישראלי של יבואן רשמי מקל על הקשר איתנו גם אחרי הרכישה, גם אם מדובר בשירות או בקבלת מידע נוסף. אי אפשר שלא להתייחס למערך השירות הכולל, אותו אנחנו מציעים ללקוחות שלנו. אומרת קיש-קליסקי. "אנחנו מפעילים מעבדה מורשית לתיקון שעונים שהיא ייחודית בארץ. המעבדה מספקת שירות ותיקונים לכלל מותגי הרשת ועומדת בסטנדרטים הגבוהים בעולם. במעבדה עובדים טכנאים מוסמכים מטעם המותגים הבינלאומיים".

צילום: יח''צ חו''ל

צילום: יח''צ חו''ל

מועדון VIP - עולמות תוכן ושירות בסטנדרטים בינלאומיים

בחודשים הקרובים יפתחו שני סניפים נוספים של רשת .IMPRESS האחד יהיה במתחם G שבאזור גלילות שבהרצליה ובנייתו נשלמת בימים אלו והשני יפתח בכיכר המדינה שבתל אביב, סניף שיתפקד כמועדון לקוחות יוקרתי. "למועדון ה- VIP יוכלו להיכנס לקוחות שרכשו בעבר את אחד ממותגי היוקרה של החברה, מעבר לרכישה של מגוון מוצרי החברה, הם יוכלו להנות במקום גם מטעימות של משקאות אלכוהוליים כמו גם מערבי תוכן שיהיו מיועדים רק לחברי המועדון. בערבים האלו יתקיימו ערבי טעימת יין, ארוחות שף, הרצאות שקשורות לעולמות התוכן שהחברה עוסקת בהם, סדנאות ועוד.

"המקום ישמש גם כמקום בו ניתן יהיה לקיים פגישות עסקיות של לקוחותינו אומרת קיש-קליסקי ובכך בכוונתנו להרחיב את החווייה היוקרתית של רכישה בלבד, לעולם שלם של יוקרה. אנחנו מחוייבים להביא ללקוחותינו את החידושים האחרונים בעולמות השעונים והתכשיטים, לאפשר להם ליהנות מקולקציות תכשיטים והשעונים מהמובילים בשוק העולמי".

עוד כתבות

מרכז מנדל לחדשנות בירוחם. תכנון: אורבך הלוי / צילום: עוזי פורת
דעה/ בכל הנוגע לתכנון ועיצוב – בתי הספר המקומיים נשארו כיתה
אורי הלוי
(2023) The Marks / עיצוב: מיכל סהר
חדשות העיצוב: תערוכות, פתיחות, איור, אדריכלות ועוד
נגה משל
צילום: ECOncrete
לשמור על המשאב מספר אחד: החברות הישראליות שנאבקות במשבר המים
אסף קליין
צילום: Shutterstock
קול חי: מורסיי מקדיש את חייו להגנה על בעלי החיים
עמית סלונים

© כל הזכויות שמורות לגלובס