החברה לא נוקבת במועד שבו היא תחדש את טיסותיה • באיזי ג'ט מציינים כי "אנו ממשיכים לנקוט כל פעולה המאפשרת להפחית עלויות והוצאות שאינן קריטיות בכל הרמות, על מנת למתן את השפעת משבר הקורונה"
מתוך כ-6,360 העובדים שנותרו בחברה אחרי מאות שפוטרו, יישארו באל על רק כ-300 עובדים פעילים שימשיכו להחזיק את החברה, וזאת עד לסוף חודש מאי
דווקא כשהיה בשיא פריחתו, ענף התעופה הולך ודועך עם עוצר כמעט מוחלט של השמיים • עדיין לא ברור מתי הטיסות העתידיות יחזרו לשגרה, אך בינתיים דברים שעד לאחרונה היו חלק מהותי מעולם התעופה, כבר נראים כמו דמיון רחוק • צ'ק אין לסופ"ש
"מה שקורה כיום הפך אותי לפסימי. בארה"ב המדינה מזרימה כסף למשק, אבל בישראל יש ממשלת מעבר שלא יכולה לקבל החלטות", אומר יו"ר ארקיע אבי חורמרו • כשרוב עובדי ארקיע בחל"ת, ו-15 המלונות בראשם הוא עומד סגורים, הוא מעריך: "את המשבר הזה יצליחו לשרוד רק הגדולים"
החברה נימקה החלטה את עצירת הטיסות לאור ירידה חדה בביקוש לטיסות סדירות • הפסקת הטיסות תיכנס לתוקף היום בחצות
יו"ר אל על, אלי דפס, מאשים את האוצר בסחבת: "כשהאוצר רוצה מאיתנו משהו, זה למחר. עכשיו כשהמצב הפוך, הם מתמהמהים"; וטוען כי שעון החול של החברה הולך ואוזל: "מתי נתאושש מהמשבר? הנחת העבודה היא שביולי 2021 נחזור לתלונות של יולי 2019"
גונן אוסישקין במכתב לעובדים: "אנו מתקרבים לנקודה בה המדינה חייבת להחליט האם היא רוצה חברת תעופה לאומית - או שהיא סבורה כי הביטחון התעופתי איננו מרכיב חשוב בביטחון הלאומי" • ועד עובדי אל על: "להנהלה יש כוונות לא טהורות לחסל מחלקות שלמות"
מבחינת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', כפי שכתב במכתב שהעביר לשר האוצר משה כחלון, יש לערוך הפרדה בין שלוש חברות התעופה ולתעדף בשלב זה את שתי החברות הקטנות, ישראייר וארקיע, עם הלוואה של 25 מיליון דולר לכל אחת
משרד התחבורה מנסה לקדם תיקון לחוק התעופה לפיו ישונה החוק בכמה סעיפים • הרשות להגנת הצרכן פנתה למשרדי המשפטים והתחבורה בטענה כי האיזון שמנסה הצעת החוק לייצר פועל לרעת הצרכנים
התחזית הקודמת של יאט"א שפורסמה ב-5 במרץ, עוד לפני סגירת השמיים בין ארה"ב ואירופה, הייתה להפסדים של 113 מיליארד דולר • בארגון התעופה העולמי אף שיגרו מכתב ישיר לרה"מ נתניהו בבקשה לתת סיוע דחוף לחברות התעופה הישראליות
עיני אל על נשואות לעולם, שם הסיוע הממשלתי לחברות התעופה כבר זורם • ומה בארץ? בשיחה עם "גלובס" היישר מהבידוד, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אינו מסתיר את תמיכתו במתן סיוע לחברות התעופה הישראליות, אבל לוקח בחשבון גם תסריטים אחרים, מטרידים יותר
שר התחבורה שיגר מכתב לשר האוצר בתקווה להציל את חברות התעופה ארקיע וישראייר • סמוטריץ' דורש הלוואה של 25 מיליון דולר לארקיע ולישראייר בערבות מדינה בהיקף של 75%-80%, וסבור כי הלוואה זו תספיק כדי לסייע להן לצלוח את משבר הקורונה
הרוב המוחלט של עובדי ארקיע הוצא לחל"ת • עובדים בודדים שנותרו מתפעלים את החברה כיום • הטייסים מפרטים במכתב כי כ-60 טייסים יחד עם כ-500 עובדים הוצאו לחל"ת
לפי ההערכות, כ-3,000 ישראלים שוהים בהודו; במוצ"ש המריאו שתי טיסות של אל על ממומבאי לנתב"ג, ומחר תמריא טיסת ארקיע מהודו • עד כה הטיסה ישראייר לישראל כ-2,000 ישראלים ש"נתקעו" בחו"ל ב-12 טיסות מיעדים שונים באירופה, וכעת תוציא שתי טיסות מיוחדות מאיטליה
האחים שהקימו את "טיסות סודיות" יודעים שאף אחד לא חושב על חופשות בימים אלה, אבל מבחינתם תכנון החופשה הבאה הוא הבריחה המושלמת • "כנראה שיהיו פחות חברות תעופה בסיום המשבר, אך לכל ריק שייווצר מפשיטת רגל, תיכנס חברת תעופה אחרת שתדע להרוויח מהמצב"
סוכני הנסיעות: לא נשלם עבור טיסות שבוטלו, לא נעמיד הלוואה על חשבוננו לחברות התעופה הקורסות • בית המשפט הוציא צו זמני עד ליום שני, עד אז מנועה יאט"א מניתוק סוכנים שלא מעבירים לה תשלום
אל עלארקיעדוחות כספייםטיסותישראיירישראל במלחמהכרטיסי טיסהלואו קוסטנתב"גריאנאייר