נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הוציא בחודש שעבר צו שמטרתו לבלום את ההשתלטות של יצרנית עגורני הנמל הסינית ZPMC, לאחר שהתגלה כי זו משתמשת באמצעי ריגול ושליטה מרחוק • גם בישראל נעשה שימוש בעגורנים הסיניים, אך מומחים חלוקים באשר לסיכון ביטחוני
לאחר שמנהל רמ"י, ינקי קוינט, כינה בכנס את רשות המטרו "פיקציה בירוקרטית שאין לה תכלית, למעט סידור עבודה לחברים", בנת"ע משיבים אש: "נדהמנו מחוסר המתאם בין ההתבטאויות החמורות למציאות העובדתית. קוינט חוזר על רעיון הוצאת המטרו מנת"ע, ללא דיון מקצועי בנושא כה קריטי לעתיד המדינה"
ההאטה בענף הספנות והתחרות הגוברת הציתו מאבק שבו כל נמל מנסה להשתחרר מכבלי הרגולציה - ובמקביל להקשות על המתחרים • התוכנית שגיבשו במשרדי התחבורה והאוצר, שקרובה לסיכום, מסדירה את ההקלות שיינתנו לכל נמל, ואת המגבלות החלות עליו
יו"ר נמל אשדוד שאול שניידר פנה למנהל רשות הספנות והנמלים בבקשה לשלול את כתב ההסמכה של החברה הסינית שמפעילה את נמל המפרץ בחיפה עד לסיום המלחמה • זאת לאחר ההודעה כי חברת הספנות הסינית קוסקו תפסיק לשוט לישראל • תגובת נמל המפרץ: "לצערנו, ישנם גורמים שמנצלים דווקא את הימים הללו כדי לפגוע בתחרות ולהחזיר את נמלי הים בישראל לימי המונופול הממשלתי"
יו"ר חברת נמלי ישראל סיפר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס על הרפורמה שהתרחשה בנמלי הים, ואמר כי "תוך פחות משנתיים 41% מהסחורות נפרקות ע"י נמלי הים החדשים" • יצחקי הרגיע מפני עליית מחירים: "את רוב הסחורות אנחנו מקבלים דרך הים התיכון, ולא תהיה בעיה של אספקה"
המל"ל דרש מהנמלים להוריד מאתרי האינטרנט שלהם את צפי הגעת הספינות • זאת על רקע המתקפה האחרונה של החות'ים נגד המכלית "סטרינדה" ביום שני האחרון, שמידע אודות הגעתה העתידית לנמל אשדוד מפורסם באתר האינטרנט של הנמל
בנמל חוששים מצניחה חדה בפעילות, בעקבות האיום החות'י בים האדום • חברת נמלי ישראל: הפסקת קיומם הרציף של שירותי נמל אילת עלולה להביא להפקעת הזיכיון ואף עונש מאסר
בשנים האחרונות רועי כחלון שימש כסגן מנהל רשות החברות, והיה ממונה על הפרטת נמל חיפה • בראיון לגלובס הוא מספר על התהליך מורט העצבים, מסביר כיצד הצליחו לנפץ את תחזיות המכירה הנמוכות, וחושש מפני העתיד של נמל אשדוד
בית הדין הארצי לעבודה קבע כי ההסתדרות לא רשאית לנקוט בצעדים ארגוניים בשל פריקת מטען כללי בנמלים הפרטיים • לפי פסק הדין, שנכתב על ידי סגן הנשיאה השופט אילן איטח, "הכרזות ינואר ואפריל המכוונות לנמלים הוותיקים מנוגדות להתחייבויות ההסתדרות בהסכמי הרפורמה למיצוי תביעות ולשקט תעשייתי"
חברת נמלי ישראל ביקשה בחודש שעבר ממינהל התכנון להמשיך להפעיל חלק בנמל חיפה שאמור להתפנות במסגרת פתיחת חזית הים אל העיר, מהלך שנמצא בליבת הצעת קבוצת אדאני שזכתה במכרז על הנמל • נמלי ישראל טוענת: אין פגיעה בפרויקט חזית הים
בואו לצלול איתנו למספרים ולנתונים שמאחורי החיים עצמם • והפעם: דירוג הנמלים בעולם מציב את ישראל בתחתית הרשימה
בין ההגבלות הבולטות שעולות מהסכמי ניגודי העניינים עליהם חתמה עו"ד מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות החדשה עם כניסתה לתפקיד: עיסוק במהלכים אסטרגיים של נמלי ישראל, לרבות הפרטת נמל חיפה ועיסוק בנושאים הקשורים לחברת החשמל
איזה השפעה יש לפקקים בשרשראות האספקה הגלובליות כתוצאה מהקורונה על תעשיות שונות? • נושא זה עמד בבסיס פאנל שהנחה אורן דורי בכנס "כלכלה בטלטלה" של גלובס
משה זנה תקף את היו"ר אורנה הוזמן־בכור: "התנהלות הדירקטוריון והיו"ר לא מאפשרים לי להוביל את הנמל לתחרות שבפתח" • הוא הבכיר השני בחברה ממשלתית שעוזב, עם טענות קשות, תוך כחודש וחצי • בענף התחבורה חוששים: מנכ"ל הרכבת המוערך בדרך להיות המתפטר הבא
מול נמלי ישראל הולכת וגדלה עיר של ספינות מטען, שממתינות לפריקת סחורות שבועות ארוכים • בתוכן כלואים מלחים בתנאים ירודים ובלי יכולת לרדת לחוף • הקנסות לבעלי האוניות וליבואנים תופחים - והמשק הישראלי משלם על כך עשרות מיליוני שקלים ביום, כל יום • כתבי גלובס יצאו לראות את המשבר מקרוב
ההתאחדות מבקשת סעד זמני דחוף למניעת שביתה בנמלי הים ולהתערבות בית הדין לעבודה, כך שיורה לצדדים להיכנס למו"מ או להכריז על סכסוך העבודה כסכסוך פוליטי שבעטיו לא ניתן לנקוט צעדים ארגוניים
הסתדרות העובדים הכללית החדשהמשרד התחבורהנמל אשדודנמל המפרץנמל חיפהנמליםספינותרשות החברות הממשלתיותשביתה בנמליםתובלה ימית