ג'יבוטי, אחת המדינות הקטנות באפריקה המונה כמיליון תושבים, נהנית ממיקום אסטרטגי - סמוך למיצר באב אל־מנדב, המקור המרכזי לצמיחתה • אולם, תקיפות החות'ים, שהביאו להפסקת הפעילות של מארסק באזור, מאיימות לרסק את כלכלתה
החלטת חברת הספנות הממשלתית הסינית קוסקו להפסיק לשוט לישראל יצרה מצב ייחודי לבייג'ינג • היקף ספינות המכולות הסיניות בים האדום זינק מאחר שהן מהוות את מרבית הספינות שיכולות לשוט ללא חשש מתקיפות החות'ים
תשע ענקיות ספנות שחולשות על כ־75% משוק ההובלות הימיות כבר הודיעו שיימנעו ממעבר בים האדום, והתובלה מהמזרח לישראל מתייקרת בהתאם • הבולטת ביניהן מבחינת היקף הפעילות עם ישראל היא מארסק הדנית, שמובילה את ההתייקרויות - אך כבר הודיעה על כוונתה לחזור לפעול בים סוף • עליית מחיר חדה גם אצל צים
מארסק הודיעה על כוונתה לחדש את השיט בנתיב הים האדום, זאת לאחר שבחברה הודיעו בשבוע שעבר על הפסקה מיידית של השיט בו • בהודעת החברה לא צוין כי התנועה בנתיב חודשה - אלא כי מתכננים תוכניות למעבר הספינות הראשונות בקרוב, "במטרה שזה יקרה במהירות האפשרית, בהתאם ליכולת המבצעית"
מתקפות החות'ים על אוניות בים האדום נמשכות ומאלצות את חברות הספנות לבצע סיבוב פרסה מנתיבי השיט הרגילים, ולייקר מאוד את מסען • בין היתר הסיטו את מסלולן עד כה אוניות בבעלות עידן עופר ורמי אונגר
ענקית הובלת המכולות הדנית מארסק, המדורגת במקום השני בעולם בתחום, הודיעה כי החליטה להסיט שתי ספינות שלה מהים האדום בשל קשר ישראלי, מחשש שיהוו יעד למתקפה חות'ית • מדובר בספינות שחוכרת קבוצת XT בראשות אודי אנג'ל ועידן עופר
אודי אנג'לחות'יםישראל במלחמהספינותצים שירותי ספנותקוסקושייטתובלה ימיתתימןתעלת סואץ