מסחר שכונתי מתקיים במרכז מסחרי שכונתי או לאורך הרחוב המרכזי בשכונה, והוא אמור לספק אפשרות קנייה יומיומית נוחה לקהלי יעד המתגוררים בסמיכות. כמחצית מהשטח במרכזים כאלה מאוכלס בדרך כלל על ידי סופרמרקט, וכשליש ע"י חנויות דראגסטור. יתר השטח מאוכלס ע"י חנויות מסוגים שונים, כמו מזון, שירותים אישיים, בית קפה שכונתי וסניף דואר. מרכזים שכונתיים בדרך כלל כוללים 1,000 עד 3,000 מ"ר. במרכזים שכונתיים במתכונת Strip Mall, כלומר, "מרכז נוחות", קיימת שורה של חנויות בעלות תקרה או קולונדה משותפת המכסה את רצועת החנויות כ-One Stop Shop. ההיצע מכיל בין היתר מוצרי מזון, בית מרקחת, שירותי כביסה וצילום. לפי חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן שחר, נכון לאפריל 2009 תופסים המרכזים המסחריים השכונתיים 3% משטחי המסחר בישראל. בשנים האחרונות צוברים המרכזים השכונתיים תאוצה וחל גידול בביקושים למרכזים מסוג זה.