הממשלה ממהרת להתקפל מול התנגדויות פופוליסטיות של רשויות מקומיות לקידום תחבורה ציבורית • את המחיר ישלמו בשנים הבאות תושבי השרון, שייתקעו בערים ללא מוצא • חבר מועצת כפר סבא: "ערי השרון יהפכו הלכה למעשה לפריפריה במרכז הארץ"
לאחר חצי שנה ללא מנהל קבוע, משרד התחבורה פרסם מכרז לתפקיד ראש הרשות לתחבורה ציבורית • הסרת הדרישה לניסיון קודם בתפעול מערכות תחבורה ציבורית - לא בוטלה
לפי מדד גלובס ו־Moovit, בחודש מרץ 20% מהאוטובוסים איחרו לתחנה בלמעלה מ־10 דקות, ו־10% מהם הקדימו ביותר מ־5 דקות • בטווח הקצר, הרחבה מיידית של נתיבים ייעודיים לתחבורה ציבורית עשויה לשפר את השירות ולהגביר את אמון הנוסעים
משרד התחבורה גיבש תוכנית אסטרטגית לקידום התחבורה הציבורית לשנת 2050, שכוללת גם את הגדלת הקיבולת של רכבת ישראל • חלק מהקווים ישפרו את הנגישות ליישובי המשולש • התוכנית תשמש "סל" פרויקטים, שמתוכו ייבחרו מיזמים לתקצוב בהמשך
הסכמי משרד התחבורה עם הרשויות המקומיות, ביניהן נהריה, עפולה ואופקים, יכללו תכנונם וביצועם של פרויקטים "לקידום חלופות בנות-קיימא בטווח הקצר והבינוני לקידום פרויקטי תחבורה ציבורית, הפחתת הרכב הפרטי, קידום הליכתיות ותחבורה קלה ותוספות שירות"
לפני כמה חודשים סומנו ברחוב הקוממיות נתיבי תחבורה ציבורית שהגבירו באופן משמעותי את מהירות הנסיעה • הם גם יוצרים ודאות לגבי זמני הנסיעה ומאפשרים לתושבים לתכנן את הבוקר שלהם • פרויקט חג
הרחבת כביש 2 לא כוללת תוספת של נתיב תחבורה ציבורית, וברמת השרון ייבנה כביש "עוקף איילון", למרות שהוא כנראה רק יגדיל את הפקקים באזור • בממשלה מצהירים על מהפכת תחבורה - אבל מתפשרים על מדיניות "גם וגם" שמעודדת בפועל את השימוש ברכב הפרטי
ממשלת בריטניה הודיעה כי תציע באביב הקרוב כרטיסי רכבת רבים בהנחה של כ-50%, במטרה להקל על יוקר המחיה העולה בחדות • הצעד הבריטי מתון יחסית בהשוואה להחלטה גרמנית לממן למשך שלושה חודשים סבסוד מקיף של התחבורה הציבורית בערים הגדולות
נתונים שפרסם משרד התחבורה מראים כי למרות שההשקעה בתחבורה ציבורית גדלה, שיעור הישראלים שמעדיפים להגיע לעבודה באמצעות הרכב הפרטי מטפס • מומחה: "השפעות הפרויקטים הגדולים לא מורגשות עדיין ורמת השירות באוטובוסים ירדה"
מרכזי רחובות ונס ציונה ייסגרו לרכבים פרטיים ותתאפשר תנועת תחבורה ציבורית, אופניים והולכי רגל בלבד • בניגוד למטרונית בחיפה, זו שתפעל בקו הכחול תהיה חשמלית • לפי שעה, במידה ולא יהיו עיכובים בלתי צפויים, היעד להפעלת הקו החדש הוא שנת 2027
הרפורמה החדשה של משרד התחבורה לא מטפלת בבעיות השורש של הפקקים ולכן היא לא תצליח למרות הכוונות הטובות
הסכום שקבוצת מגדל-קרסו-קרן אלומה הציעה לשלם עבור מחצית ממניות אגד הפתיע גם את מנהלי חברת התחבורה הציבורית, הדורשים תשלום מיידי של 15% מהסכום • הסכום שיקבל כל חבר אגד ממימוש מלוא החזקותיו בחברה יעמוד על כ-4.2 מיליון שקל ברוטו, בעוד שהמדינה צפויה לגזור קופון של כ-1.4 מיליארד שקל מכספי המכירה
הצעתו של שר האוצר לסבסד את העלייה במס על הבלו למשך שלושה חודשים מחזקת את הקשר בין נגישות לבין שימוש ברכב הפרטי • ברבע מהעלות של הצעד הזה, המדינה יכולה הייתה לסבסד עוד יותר את התחבורה הציבורית ולהוזיל את הנסיעות המזדמנות
ההסכם פורסם במסגרת צו להערות הציבור, והוא קובע תשלום שנתי לכל עיר בהתאם למצבה הכלכלי ולמספר תחנות המטרו והרכבת הקלה שיוקמו בה וכן את משך הזמן שהן ישלמו • שתיים מתוכניות המטרו צפויות לעלות לאישור הממשלה בחודש מאי
במסגרת שינויי התעריפים, בני 75 ומעלה יסעו בחינם, ותוגדל ההנחה לזכאים ולכרטיסי חופשי-חודשי בפריפריה • מצד שני, תבוטל הנחת הערך הצבור, וחלק מהנסיעות במטרופולינים יתייקרו
בגלובס נחשף ביום רביעי האחרון כי נהגים מונחים לבצע נסיעות בניגוד לתנאי הרישיון ולבצע נסיעה לאורך התחנות הראשונות בלבד וזאת על מנת שזמן היציאה מתחנת המוצא יתועד במערכות המשרד באופן תקין • במהלך מסיבת העיתונאים על רפורמת התעריפים, שדמי ניסה לכבות את האש: "לא נעבור על זה לסדר היום"
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהישראל במלחמהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"ערשות המטרותשתיות תחבורה