הם חולקים משרד עם שולחן אחד גדול וטלפון אחד. לעתים קרובות הם אוכלים יחד שלוש ארוחות ביום, ועורכים את כל הפגישות שלהם כצמד.
● השבוע בעולם | מלחמת הסחר נמשכת ו-28 אלף חורצים את גורל האי הגדול בעולם
● טראמפ מטלטל את השווקים. האם מדובר במשבר מתוכנן או מנוף לחץ על הפד?
מאט פרלמן (38) ואלכס סלואן (37) מנהלים מערכת יחסים יוצאת דופן בוול סטריט, שם המנהלים ידועים יותר בכך שהם חותרים תחת יריביהם כדי לבסס ולצבור את כוחם. החברוּת ארוכת השנים שלהם, הנמשכת מאז ילדותם, סייעה להם לבנות חברת השקעות פרטיות שמושכת משקיעים בעלי פרופיל גבוה, ופורטפוליו של מסעדות אזוריות שעבר לאחרונה את רף מיליארד דולר במכירות שנתיות.
"זו כנראה לא הדרך היעילה ביותר לעשות דברים, אבל זה עבד טוב עד עכשיו", אמר פרלמן על כך שהוא עושה כמעט הכול עם סלואן.
חברת Garnett Station Partners, שהצמד הקים בשנות ה־20 לחייהם, משקיעה בכל דבר, החל מבתי לוויות ועד חדרי כושר ושטיפת מכוניות. יהיה העסק אשר יהיה, השניים מיישמים את אותה האסטרטגיה שהם שכללו ברכישת מסעדות: איתור קונספטים מקומיים מבטיחים והגדלת קנה המידה שלהם.
"הם ביססו את עצמם כדור הבא של עושי הכסף"
החברה, שבסיסה בניו יורק, סגרה לאחרונה את קרן הרכישה החמישית שלה, הרוויחה בכך כ־1.2 מיליארד דולר תוך ארבעה חודשים בלבד והביאה את סך הנכסים המנוהלים של החברה ליותר מ־3.5 מיליארד דולר. וכל זאת בשעה שרשימה הולכת וגדלה של חברות מתקשה לגייס הון.
"הם ביססו את עצמם כדור הבא של עושי-הכסף", אמר מארק לסרי, מייסד קרן הפרייבט אקוויטי Avenue Capital Group. לסרי, המנטור של הצמד, אמר שהוא ממעט להשקיע מחוץ לחברה שלו, אך הכניס את כספו ל־Garnett Station.
בין המשקיעים הנוספים ששימשו כמנטורים נכללים מייסד-שותף של Oaktree Capital Management, הווארד מרקס; יו"ר ומנכ"ל Continental Grain, פול פריבורג; ושותף-מנהל משותף של 3G Capital, דניאל שוורץ.
חוויות ילדות משותפות באפר-איסט סייד
פרלמן וסלואן מכירים זה את זה מאז שהיו פעוטות, לאחר שגדלו במרחק שלושה רחובות זה מזה באפר-איסט סייד בניו יורק. הם עדיין גרים שם היום, עם משפחותיהם (בנות הזוג שלהם גם הן החברות הכי טובות). השניים מתייחסים זה לזה כאחים, כולל המריבות וכל היתר.
הם סיפרו שבשנת 2023, למשל, הם התווכחו במשך שבועות אם למכור עסק של מוסכים. פרלמן, שנוטה להיות סקפטי ופסימי יותר, דחף למכירה ובסופו של דבר ניצח, והכניס למשקיעים מאות מיליוני דולרים. סלואן, האופטימי יותר מבין השניים, אמר שהדינמיקה שלהם היא שעוזרת להם לזהות גם את הפוטנציאל וגם את הסיכונים בעסקאות. זו הסיבה לכך שכל נסיעות העבודה שלהם הן עדיין משותפות.
"זה סגנון יוצא דופן אולי, אבל הוא עובד", אמר רויס יודקוף, מייסד שותף של Abry Partners, קרן השקעות פרטיות שבסיסה בבוסטון. (יודקוף פגש את הצמד ב־2014 בזמן שלימד קורס בבית הספר לעסקים בהרווארד, ולאחר מכן השקיע בחברה שלהם).
"מה שעובד באוהיו לא בהכרח עובד באריזונה"
החברות בפורטפוליו של Garnett Station כוללות חברה זכיינית לשירותי חיות מחמד, מנהל נכסי נופש להשכרה ועסק שמציע עזרה בהתאוששות מאסון. אך המסעדות הן המקום שבו הכול התחיל.
"אנחנו אוהבים להשקיע בעסקים שמצליחים מאוד בשוק הליבה שלהם", אמר פרלמן. "מה שעובד באוהיו לא בהכרח עובד באריזונה". לרשת Primanti Bros של החברה, למשל, יש קהל אוהדים שרופים בפיטסבורג בזכות כריכי ענק המלאים בצ'יפס.
בשנת 2013, פרלמן וסלואן עדיין למדו בבית ספר לעסקים בהרווארד וניסו להשיג את העסקה הראשונה שלהם - קומץ סניפי קנטאקי פרייד צ'יקן (KFC). הם היו אז בשנות ה־20 לחייהם ונדחו בגלל חוסר ניסיון בזכיינות. מאוחר יותר פרלמן העניק לסלואן במתנה את התוכנית העסקית המקורית בספר בכריכת עור.
בשנה שלאחר מכן, הצמד בילה את הקיץ בצפון קרוליינה, ובדק כמעט שני תריסר מסעדות בורגר קינג במצוקה. זה הספיק להם כדי לסגור את העסקה הראשונה שלהם.
תיק זה של בורגר קינג גדל בסופו של דבר ליותר מ־220 סניפים ברחבי דרום־מזרח ארה"ב לפני שנמכר בעסקת מניות ב־2019 ל־Carrols Restaurant Group, הזכיין הגדול ביותר של יצרנית 'וופר' בארה"ב (חברת האם של בורגר קינג, Restaurant Brands International, קנתה את Carrols תמורת מיליארד דולר בשנה שעברה).
ברי ספורט, טברנות והשראה לטינית
הצמד השיק את חברת Authentic Restaurant Brands בשנת 2021. הרכישות של חברת האחזקות במסעדות כללו רשת ברי ספורט בניו ג'רזי ופנסילבניה (PJ Whelihan's), רשת בהשראה לטינית ביוסטון (Mambo Seafood) ואת עסקי המסעדות Pollo Tropical.
הרכישה האחרונה של החברה הייתה Tavern in the Square, רשת ברי ספורט באזור בוסטון הידועה בצ'יפס שלה מתפוחי אדמה מוחמצים.
סלואן אמר שחברות השקעות פרטיות אחרות נמנעות מלהתחיל עם עסקים קטנים יותר משום שבניית התשתית להתרחבות יכולה להיות מאתגרת. "אבל ברגע שאתה עושה את זה, יהיו הרבה יותר קונים לעסק הזה ממה שהיו כשמצאת אותו לראשונה", אמר.
הצמד מצפה למכור מספר מותגי מסעדות אותנטיים במהלך השנה עד 18 החודשים הקרובים. כל אחת מהן יכולה להגיע לכל סכום בין 1.5 מיליארד דולר ל־2 מיליארד דולר, לפי מכפילים של עסקאות שנעשו לאחרונה בתעשייה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.