ראשל"צ מערב: גזית גלוב ותיאטראות ישראל יקימו ערי סרטים מתחרות

תיאטראות ישראל רכשה מהמינהל מתחם של 34 דונם בפארק האגם ב-26 מיליון שקל

אזור התעשייה במערב ראשון לציון קיבל בסוף השבוע רוח גבית משתי חברות יזמיות גדולות. האחת היא חברת גזית גלוב ישראל, בראשות רונן אשכנזי, אשר רכשה את חברת הנכסים דרום יהודה תמורת 34 מיליון דולר. בבעלות דרום יהודה מגרש פינתי של 6.5 דונם במערב ראשל"צ, עליו בנוי מבנה מסחרי בן 2,900 מ"ר, המאוכלס כיום על-ידי רשת ACE.

דרום יהודה מחזיקה בנוסף פאואר סנטר בן 20 אלף מ"ר, הבנוי על 30 דונם, בצמוד למבנה המסחרי. לפאואר סנטר זכויות בנייה נוספות המעוגנות בהסכם עם העירייה, לבניית 25 אלף מ"ר של משרדים.

כמו כן לדרום יהודה פאואר סנטר נוסף, בשטח של 35 דונם, באזור התעשייה במערב ראשל"צ. הפאואר סנטר מצוי כיום בשלבי בנייה של שלב א', הכולל 18 אלף מ"ר, על מגרש של 17 דונם. לשלב א' עוד זכויות בנייה ל-18 אלף מ"ר. לחברה חוזה חתום לגבי השטחים בשלב ב' (15 אלף מ"ר) עם רשת הקולנוע גלובוס, שתקים במקום עיר סרטים דוגמת סינמה סיטי בגלילות. בשלב ב' זכויות בנייה נוספות של 20 אלף מ"ר בייעוד למשרדים.

היזמית השנייה היא חברת תיאטראות ישראל, בשליטת קבוצת גרדינגר, אשר רכשה בסוף השבוע ממינהל מקרקעי ישראל מתחם בן 34.1 דונם בפארק האגם, גם הוא במערב העיר. תיאטראות ישראל תשלם 26 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח בסך של 2 מיליון שקל לחברה הכלכלית של ראשל"צ.

המתחם, בשטח כולל של 572 דונם, מהוה חלק מאזור הספורט, הנופש והבידור הגדול של ראשון לציון. תיאטראות ישראל מתכננת להקים במתחם מספר רב של בתי קולנוע, בית מלון של עד 200 חדרים, ומרכז קונגרסים ואירועים.

לא ברור עדיין איך מאפשרת עיריית ראשון לציון הקמת שני מתחמים דומים של עיר סרטים בסמיכות כה רבה אחד לשני. על-פי ההערכות בענף, בסופו של דבר יקום רק אחד מהפרויקטים המתוכננים.