הפרויקט הנוצץ של דנקנר: יקים בת"א את בית IDB וימקם בו מרבית חברות הקבוצה

החל בשלב איתור הקרקע; התוכנית היא להקים בניין שיתפרס על פני 50 אלף מ"ר בהשקעה צפויה של 100 מיליון דולר

לנוחי דנקנר, בעל השליטה בחברת אי.די.בי, נמאס כנראה להתרוצץ ברחבי גוש דן בין ישיבת דירקטוריון אחת לשנייה של עשרות החברות שתחת הקונצרן שלו.

ל"גלובס" נודע, כי בשבועות האחרונים דנקנר מחפש קרקע באזור גוש דן (כלל הנראה בתל אביב) כדי להקים בניין בהיקף של 50 אלף מ"ר שייקרא בניין IDB. מטרתו של דנקנר היא להפוך את הבניין שיוקם ל-LANDMARK (נקודת ציון דרך) ובכך לחזק את מותגיות הקונצרן.

ככל הידוע דנקנר מתכוון להעביר את מרבית החברות בקבוצה לבניין אחד ומשם לשלוט בצורה טובה יותר על החברות.

על-פי ההערכות בענף הנדל"ן הקמתו של בניין כזה עשויה להסתכם ב-100 מיליון דולר שיצאו מקופת הקונצרן.

מי שאמור להיפגע ממהלך שכזה הם בנייני עזריאלי המאכלסים כיום את מטה הקבוצה ובו מתאכסנות חברות הקונצרן אי.די.בי אחזקות, אי.די.בי פיתוח, דיסקונט השקעות, כלל תעשיות ואלרון וכן את חברת האגרו-כימיה מכתשים אגן.

חברת כלל ביטוח יושבת כיום בבית כלל, גב ים יושבת כיום בהרצליה פיתוח, נכסים ובנין שוכנת כיום בתל אביב, כולן צפויות לעזוב את מקום מושבן הנוכחי ולעבור לבית IDB שיוקם.

מצד שני מי שירוויח מפרויקט מסוג זה הם הקבלנים שיופקדו על המלאכה ועיריית תל-אביב שתזכה לתשלום נאה של ארנונה. זה המקום לציין, כי הפרויקט נמצא בשלב ראשוני של איתור קרקע מתאימה - משימה לא פשוטה בהתחשב בצורך במיקום מרכזי, ביחד עם הצורך של דנקנר בבניין רב-קומות.

קונצרן אי.די.בי הוא אחד הקונצרנים הגדולים במשק, אם לא הגדול שבהם והמסובך שבהם. הוא מורכב מ-4 חברות אחזקה מרכזיות הכוללות את אי.די.בי אחזקות, אי.די.בי פיתוח, דיסקונט השקעות וכלל תעשיות.

כלל תעשיות שולטות על שורה ארוכה של חברות תפעוליות שהגדולות שבהן הן שופרסל, כלל ביטוח נכסים ובניין, סלקום, נשר, מכתשים אגן, ומפעלי נייר אמריקניים.