ישפרו תקים מרכז מסחרי בראש פינה ב-50 מיליון ש'

חברת ישפרו, שהינה חברה-בת של נכסים ובניין שבשליטת אי.די.בי, תשקיע כ-50 מיליון שקל בהקמת מרכז מסחרי בראש פינה. כך נודע ל"גלובס".

בימים אלה נמצאת החברה במשא ומתן מתקדם לרכישת חטיבת קרקע בת 7 דונם באזור המרכזי והתיירותי של ראש פינה. על שטח זה עתיד לקום מרכז מסחרי שישתרע על שטח של 5,500 מ"ר. מדובר בעיסקה מורכבת מול בעל הקרקע, ואף נשקלת שותפות עמו.

בחברה אומרים כי ההחלטה להקים את המרכז המסחרי במקום נובעת מהאינדיקציות שיש לחברה כי יש באזור ביקושים לשטחים מסחריים, בין היתר בשל התיירות הענפה בו. מרכז מסחרי זה יתחרה בקומפלקס מסחרי ותיירותי "חאן ראש פינה" שבבעלות שומרון יזמות ופיתוח, העתיד להיפתח בצומת מרכזי של היישוב במאי 2008. כמות שטחי המסחר לנפש באזור עומדת כיום על 0.1 מ"ר, השיעור הנמוך בישראל.

נכסים ובנין מסרה, כי "בכוונת החברה להמשיך להתרחב ולהגדיל את השקעותיה בתחום הנדל"ן המניב בישראל, בהם הגדלת ההשקעות בשטחי המסחר שבידי הקבוצה". חברת ישפרו עוסקת בייזום, פיתוח, תכנון, הקמה והשכרה של מבני משרדים, תעשייה, אחסנה ומרכזים מסחריים. את התחממות שוק הנדל"ן המקומי ניתן לראות בין היתר באמצעות הנפקתה של ישפרו בבורסה בתל אביב בפברואר 2007, אז גייסה החברה 254 מיליון שקל.

בבעלות נכסים ובנין כ-180 אלף מ"ר נכסים מניבים המושכרים בהסכמי שכירות בלתי מוגנים לתעשייה, אחסון ולוגיסטיקה, מסחר, אולמות אירועים ומשרדים. בין המרכזים שברשותה: קניון גבעתיים, פאואר סנטר בחולון, קניון במודיעין, קניון בקרית גת, מרכז מסחרי באם המושבות בפתח תקוה ועוד.