מנופים פיננסיים תשקיע 250 מיליון שקל בבבניית קניון ארנה נהריה

לפי התוכנית, הקניון החדש שיפתח בעוד כשנתיים וחצי, ישתרע על שטח מסחרי של 22,000 מ"ר ויכלול כ-100 עסקים * ג'קי בן-זקן, בעלי מנופים פיננסים: "למרות הסטיגמה שיש לישובי הצפון, כוח הקנייה שלהם מרשים"

אחרי שרכשה את קניון ארנה שבהרצליה, פועלת חברת מנופים פיננסים שבשליטת ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשוילי, לחיזוק המותג. ל"גלובס" נודע כי החברה תשקיע של 250 מיליון שקל בבניית הקניון בנהריה שייקרא "ארנה נהריה".

לפי התוכנית, הקניון החדש ישתרע על שטח מסחרי של 22,000 מ"ר ויכלול כ-100 עסקים. בין הרשתות שכבר החליטו להיכנס לקניון ניתן למנות את המשביר החדש לצרכן, נייקי, סופר-פארם, מקס ברנר, קסטרו, אדידס ועוד.

לדברי מנכ"ל מנופים פיננסיים, דני וקנין, טווח השכירות בקניון נע בין 20-50 דולר למ"ר.

לדברי בן-זקן, החברה החליטה עקרונית שלא לתת בלעדיות לאף אחת מהרשתות בקניון. "הקונספט שאם רשת תהיה לבד היא תפדה יותר, הוא טעות קשה. קטסרו למשל, תעבוד הרבה יותר טוב אם כל המותגים המתחרים יהיו לידה מאשר לבד. עדיף שהם ישבו כולם אחד ליד השני כי זה הופך את שדרת האופנה ליותר חזקה", אומר בן-זקן.

קניון ארנה נהריה צפוי להיפתח בעוד כשנתיים עד שנתיים וחצי, ולהתחרות בשלושה מתחמים עיקריים: קניון הצפון של בריטיש ישראל, הנמצא בכניסה הדרומית לעיר וכולל 60 עסקים הפועלים על שטח של 7,500 מ"ר; ברחוב הקניות המרכזי של העיר - שדרות הגעתון; ובפאוור סנטר, בקיבוץ רגבה הצמוד לעיר.

בהתייחסו לשאלה כיצד תתמודד החברה עם התחרות הצפויה לה, אומר בן-זקן: "בנהריה יש אומנם רק 58 אלף תושבים, אבל העיר נמצאת על ציר ראשי שסביבו יש הרבה מאוד ישובים, קיבוצים ואוכלוסיה ערבית בעלת יכולת כלכלית. עובדתית, יש בעיר קניון קטן, פאוור סנטר ורחוב מסחרי מאוד מוצלח במתכונת של פעם - וכולם עובדים. למרות הסטיגמה שיש לישובי הצפון, כוח הקנייה שלהם מרשים. בשדרות הגעתון בעיר משכירים חנות ב-70 דולר למ"ר, וסניף המשביר לצרכן בנהריה מניב את הפדיון הכי גבוה ברשת.

"כשאתה בודק עם שאר הגופים המובילים, כמו קסטרו למשל, אתה למד שהפדיונות למ"ר מאוד מרשימים. פרט לכך, עדיין לא קם הפרויקט המתאים לעיר ולאזור עצמו. הקניון שאנחנו מתכננים, יחד עם יכולותינו השיווקיות, יהיה עם תמהיל מנצח".

הקניון בנהריה יהיה הקניון השלישי של מנופים. בפברואר 2007 רכשה מנופים מאלביט הדמיה של מוטי זיסר, את קניון ארנה בהרצליה תמורת 546 מיליון שקל. באפריל רכשה מנופים מאלרוב נדל"ן של אלפרד אקירוב את קניון השרון תמורת 344 מיליון שקל. בחודש דצמבר האחרון מכרה החברה את מניותיה (25%) בקניון הסיטי באשדוד תמורת 41.5 מיליון שקל.