קבוצת יזמים בראשות איתן קונדה תקים במלון מנדרין בתל אביב מתחם מסחרי של 3,000 מ"ר

במקום ייפתחו 30 חנויות בוטיק יוקרתיות שיושכרו תמורת 50 דולר ומעלה למ"ר * על פי ההערכות: המתחם נרכש תמורת 5-10 מיליון דולר

אחת ממתחמי הקרקע היוקרתיים ביותר בתל אביב בקרבה לים, עומד להשתנות בקרוב. בית קולוני (לשעבר מלון מנדרין) ברחוב יוניצמן בצפון העיר בסמוך לחוף הצוק, נרכש לאחרונה על ידי קבוצת יזמים, בראשה עומד עו"ד איתן קונדה. המתחם נרכש מידי חברת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין.

על פי ההערכות בשוק, המתחם נרכש תמורת 5-10 מיליון דולר. בכוונת הקבוצה להקים במקום מתחם עסקים ובילוי ייחודי על שטח של 3,000 מ"ר, שימותג תחת השם Mandarin Shop. המלון לשעבר המכיל 220 יחידות דיור, פועל מאז 2001 רק כבית דירות, וחלקן אוחדו בידי רוכשים שונים.

הבניין ממוקם על מגרש של 10.85 דונם והוא בן 12 קומות וקומת פנטהאוזים, כאשר קומת הקרקע המסחרית שלו סבלה שנים ארוכות מהזנחה וממצב רעוע ומחנויות שלא הצליחו להתרומם. שטח כל קומה עומד על למעלה מ-1,700 מ"ר. השטחים הציבוריים שכללו גם מסעדה, בריכה וחדר כושר, עמדו על 2,500 מ"ר.

ב-1990 רכשה אזורים את הבניין מכונס נכסים של איש עסקים מחו"ל שעסקיו נקלעו לקשיים. לאחר הרכישה, סיימה אזורים את הגימור הפנימי והוסיפה שתי קומות שכללו 6 דירות גג.

ב-2001 מונתה חברת הניהול מיקדן (שבבעלות שיכון ובינוי, קבוצת קרדן ויוסי קנטי) לנהל את בית הדירות ששמו הוחלף ממנדרין לקולוני. עד לפני 4 שנים התקשו מוכרי הדירות להשיג מחיר של 75 אלף דולר לחדר. אולם, בשנים האחרונות זינקו מחירי הדירות במקום בצורה מטאורית, גם לאור העובדה שהוא מנכסי המגורים האחרונים שכה קרובים לים. כיום נמכרות הדירות בכ-140-150 אלף דולר לחדר ומעלה והביקוש להן רב.

ייעודו החדש של מתחם Mandarin Shop הינו להוות מוקד בילוי וקניות יוקרתי הנמצא 2 ק"מ בלבד מקניון ארנה. במקום ייפתחו 30 חנויות בוטיק. בנוסף, היזמים מקווים כי המקום ישמש כמוקד מפגש לאנשי עסקים, המעוניינים לקיים פגישות עבודה מחוץ לת"א, במקום אינטימי, עתיר במקומות חניה.

המתחם החדש מעוצב ע"י האדריכלית קרן מאיר, שיווקו מבוצע ע"י מלי קופילר מחברת קופילר השקעות. שטחי המסחר במתחם מתומחרים ברמות מחירים של 50 דולר ומעלה למ"ר והוא עתיד להיפתח במהלך חודש אפריל 2008.