בקשה לייצוגית נגד HOT: לא הפחיתה את עלות חבילות הבסיס למרות שהסירה ערוצים

התובע טוען כי באוקטובר 2007 אישרה מועצת הכבלים והלוויין את בקשת HOT להפסיק את שידורי ערוץ CNN - אך המנויים לא קיבלו כל הטבה במקום ערוץ זה, וחבילת הבסיס לא הופחתה

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד HOT בהיקף של כ-350 מיליון שקל. זאת, בטענה שהחברה לא הפחיתה את עלותן של חבילות בסיס, למרות שהסירה מהן ערוצים.

התובע, לאוניד קליינר, טוען כי באוקטובר 07' אישרה המועצה הארצית לשידורי כבלים ולוויין את בקשת HOT להפסיק את שידורי ערוץ CNN, אך המנויים לא קיבלו כל הטבה במקום ערוץ זה ואף לא הופחתה עלות חבילת הבסיס. התובע מציין כי HOT הציגה מצג שווא, לפיו במקום CNN ישודר ערוץ "פוקס ניוז", ואולם בפועל הערוץ שודר כבר.

עוד טוען התובע, כי בינואר 07' החליטה HOT להסיר את שידורי ערוץ "יורו ספורט ניוז" וערוץ "אדוונצ'ר 1", ששודרו כחלק מחבילות "גברים וספורט" ו"בידור ופנאי", ולמרות זאת לא הפחיתה את עלות הערוצים (5.95 שקל) מהעלות הכוללת של החבילות (כ-85 שקל). זאת, בניגוד לתנאי רישיונה.

התובע מבקש, באמצעות עוה"ד מיכאל בך ועינת שליו-ענבר, לחייב את HOT להשיב למנוייה את הכספים שגבתה מהם ביתר; לאפשר לבטל את המנוי עקב הסרת ערוץ CNN; ולהפחית את מחיר החבילות "גברים וספורט" ו"בידור ופנאי" בעקבות הסרת הערוצים "יורו ספורט ניוז" ו"אדוונצ'ר 1". טרם התקבלה תגובת HOT. (ת.א. 1883/08).