ממשיכים לממש: אזורים מוכרת את שרתון מוריה אילת ב-141.5 מיליון שקל

תרשום רווח הון של 30 מיליון שקל * הרוכשים, אשר גבאי ובני זרח, מחזיקים כיום בארבעה בתי מלון בעיר הדרומית

קבוצת אזורים ממשיכה לממש ולרשום רווחים מעסקי המלונאות. קבוצת הבנייה המובילה בישראל מכרה את מלוא האחזקות במלון שרתון מוריה אילת שבבעלותה. על פי מתווה מזכר ההבנות שנחתם, תמכור אזורים תיירות, המוחזקת על ידי חברת אזורים (75%) והחברה האם, בוימלגרין קפיטל (25%) את המלון לאיש העסקים האילתי אשר גבאי ושותפו בני זרח בעבור סכום כולל של 141.5 מיליון שקל.

מזכר ההבנות בדבר הכוונה לנהל מו"מ ולערוך בדיקת נאותות נחתם עם אחת החברות שבבעלותו של גבאי ושותפיו - אורון, מלונות אסטרל (הכוללת כ-450 חדרים ב-4 מלונות באילת) או חברה הקשורה אליהן.

מזכר ההבנות צפוי להפוך לחוזה מחייב לקראת סוף נובמבר, ולאחריו תכיר קבוצת אזורים תיירות ברווח של כ-30 מיליון שקל, לפני מס. במועד החתימה על מזכר ההבנות הפקיד גבאי דמי קדימה של 2.5 מיליון שקל, עבור המלון, הממוקם בחוף הצפוני של אילת ומונה כ-325 חדרי אירוח.

עסקת שרתון מוריה אילת מצטרפת לשורת עסקאות מימוש נוספות שערכה קבוצת אזורים בחודשים האחרונים בעסקי המלונאות במטרה להוסיף לתזרים המזומנים של הקבוצה מאות מיליוני שקלים ורווח של עשרות מיליוני שקלים. סכומים אלה אמורים לסייע בהחזרת החובות של בוימלגרין קפיטל השולטת (64%) באזורים ולקחה הלוואות למימון רכישת החברה.

לפני כחודש חתמה אזורים תיירות, יחד עם שותפות נוספות, על חוזה למכירת שרתון סיטי טאואר ברמת גן ליצחק טולדנו בתמורה ל-150 מיליון שקל. חלקה של אזורים תיירות יעמוד על 50 מיליון שקל, ובעת הבשלת מזכר ההבנות לחוזה מחייב תכיר ברווח של 10 מיליון שקל.

בימים אלו נמצאת הקבוצה במשא ומתן מתקדם עם קבוצת הרוכשים בראשותו של אמנון שיבולת, הצפוי להיחתם בשבועות הקרובים. על פי מתווה העסקה המתגבש, תרכוש קבוצת שיבולת 50% ממספר בתי מלון שבבעלות אזורים תיירות, לפי שווי, בהתאם לדיווחים קודמים לבורסה ושער הדולר הנוכחי העומד על כחצי מיליארד שקל.

"בימים אלו המתאפיינים באי בהירות וחוסר ודאות באשר לגודל המיתון בעולם, חשוב במיוחד לחברות הנדל"ן להפוך את נכסיהם לנזילים, אם באמצעות מכירת נכסים בשלים ברווח ואם באמצעות הכנסת שותפים אסטרטגיים", אמר מתי דב מנכ"ל אזורים. "העסקה הנוכחית תקטין את האובליגו של הקבוצה ובכך תשפר את מבנה המאזן כך שנוכל לנצל הזדמנויות קורצות שנוצרות בשל המצב שנוצר בשווקים", סיכם דב. *