שמועה ברשת שסטיב ג'ובס לקה בהתקף לב גרמה לפאניקה בקרב משקיעי אפל

דיווח כוזב באתר iReport של CNN, המאפשר לגולשים להכניס "ידיעות חדשותיות" רק באמצעות הכנסת כתובת אי-מייל עדכנית, הביאה לצניחה של 10% במניית אפל במהלך המסחר ביום שישי

לחברת החדשות CNN יש אתר הנקרא iReport, המאפשר לגולשים להכניס "ידיעות חדשותיות" כאוות נפשם, רק באמצעות הכנסת כתובת אי-מייל עדכנית. ביום שישי האחרון, אחד הגולשים השתמש בזכותו, והכניס לאתר דיווחים כוזבים, לפיהם מנכ"ל ענקית המחשבים אפל , סטיב ג'ובס, סבל מהתקף לב עוצמתי.

הדיווחים הכוזבים, עוררו פאניקה מינורית בקרב משקיעי החברה בוול סטריט, לפני שהחברה הספיקה לשחרר הכחשה לשמועה הזדונית - המניה צנחה ביום שישי בכ-10%, לפני שהתאוששה במהלך המסחר וננעלה בירידה קטנה יותר של כ-3%.

לשון ה"ידיעה" היה: "סטיב ג'ובס הובהל לחדר המיון לפני שעות אחדות לאחר שלקה בהתקף לב עוצמתי. מקורבים טענו שהפארמדיקים התייצבו בביתו של ג'ובס, לאחר שזה התלונן על כאבים חדים בחזהו, וקושי בנשימה". כן נכתב ב"ידיעה" כי המקורות חסויים אך מהימנים".

מ-CNN נמסר כי הם בודקים את העניין ואת זהותו של הגולש שפירסם את השמועות הזדוניות. בקרב ציבור המשקיעים, וכן בקרב מקורבים לחברה, נשאלת השאלה כיצד בכלל ניתן לאפשר הזרמת שמועות במסווה של ידיעות חדשותיות מבלי שאלו יעברו פיקוח או בקרה כלשהי. התשובות ב-CNN.

הרשות לני"ע האמריקנית (SEC) פתחה בחקירה כדי לברר את זהותו של הגולש שהכניס את הדיווחים הכוזבים ל-iReport. שאלה נוספת שעלתה היא מדוע אתר החדשות CNN או גורמי תקשורת אחרים, לא הפריכו את השמועות, עוד בטרם שהספיקו לגרום זנק? וכן מי ב-CNN היה אמון על הבקרה, הרי לא ייתכן שאחד האתרים החדשותיים המובילים יאפשר לכל פלוני לרשום באתר את כל העולה על רוחו ולגרום נזק עצום.