אקוויטי 1 של גזית גלוב קיבלה קו אשראי בסך 227 מיליון דולר מסינדיקט בנקים בראשות וולס פרגו

בין הבנקים הנוטלים חלק במימון: בנק דיסקונט ניו-יורק, בנק אוף אמריקה, JP מורגן-צ'ייס ; קרן הריט האמריקנית של גזית גלוב קיבלה משכנתא ל-10 שנים בסך 65 מיליון דולר בשיעבוד מרכז מסחרי בפלורידה בהלוואת מינוף ללא זכות חזרה ללווה

אקוויטי 1 , המשמשת כזרוע הנדל"ן בארה"ב של גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, קיבלה קו אשראי בסך 227 מיליון דולר מסינדיקט בנקים בראשות וולס פרגו. מדובר במסגרת אשראי ללא בטחונות לתקופה של 3 שנים עם אפשרות להארכה לשנה נוספת ולהגדלה ל-400 מיליון דולר.

מהדיווח של אקוויטי 1, הנסחרת בבורסה בנו-יורק עולה, כי כל אשראי שתנצל תחת המסגרת ישא ריבית משתנה לפי ריבית ה-LIBOR (ריבית על אשראי בין-בנקאי במט"ח, במקרה הזה דולרי) בתוספת 1.4% במונחים שנתיים. שיעור הריבית תקף לדירוג כושר הפירעון הנוכחי של אקוויטי 1 מחברות דירוג האשראי הבינלאומיות.

בין הבנקים הנוטלים חלק במימון ניתן למצוא שמות מוכרים כדוגמת בנק דיסקונט ניו-יורק, בנק אוף אמריקה ו-JP מורגן-צ'ייס. אקוויטי 1 פועלת כבעלים, מפתחת ומפעילה של מרכזי קניות בארה"ב.

בנוסף, קיבלה קרן הריט האמריקנית של גזית גלוב משכנתא ל-10 שנים בסך 65 מיליון דולר בשיעבוד השרידן פלאזה, מרכז מסחרי בעיר הוליווד שבפלורידה בהלוואת מינוף ללא זכות חזרה ללווה (Non Recourse). המשכנתא הועמדה לאקוויטי 1 לתקופה של 10 שנים בריבית קבועה של 6.25% לשנה, בחישוב פחת מלא לפי 30 שנה.

קרן ריט (REIT - Real Estate Investment Trust, השקעה בנדל"ן בנאמנות, בתרגום חופשי) היא שותפות נדל"ן אמריקנית סחירה שעליה לחלק דיבידנד שנתי של יותר מ-90% מהכנסתה החייבת במס. מרבית הכנסותיה של קרן הריט צריכות לנבוע מנכסים מניבים או מריבית על משכנתאות. כקרן ריט, פטורה השותפות מתשלום מס הכנסה, בו חייבים השותפים הזוכים לדיבידנד.

סך יתרות המזומנים של אקוויטי 1 וניירות-הערך לטווח קצר שלה הסתכמו נכון לסוף ספטמבר ב-176 מיליון דולר. הסכום אינו כולל את אחזקותיה ב-DIM Vastgoed אך כולל את ההכנסות מהמשכנתא עבור שרידן ו-54.7 מיליון דולר שגייסה בהנפקת יחידות ההשתתפות האחרונה.

אקוויטי 1 תפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה ב-5 בנובמבר לפני תחילת המסחר בבורסה בניו-יורק. על פי ממוצע תחזיות האנליסטים בוול סטריט, הקרן צפויה להציג תזרים תפעולי נקי בסך 31 סנט ליחידת השתתפות הנובע מהכנסות כוללות של 59.58 מיליון דולר.

אקויטי 1אקויטי 1