Twist של סמסונג - הטוויסט נחמד, היתר בינוני

יתרונות: מצלמת 3 מגה פיקסל, GPS ומסך המסתובב על ציר ב-180 מעלות; חסרונות: שימוש מסורבל במייל, נגן לא נוח לתפעול ואיטיות בעת חיפוש איש קשר ■ בסופו של דבר, הטוויסט הוא דגם בינוני, כאשר רוב היכולות שלו מסתכמות בתוצאות בינוניות בלבד

מתברר שרטרו הוא לא מושג שקיים רק באופנה: בדגם ה-Twist U900 של סמסונג החליטה החברה להחזיר את המסך המסתובב שאפיין את דגם 930 שנמכר בארץ באמצע 2004. למה זה טוב? הטוויסט הוא הדגם הראשון בפלאפון המגיע עם מצלמת 3 מגה פיקסל. את המסך תוכלו לסובב ב-180 מעלות ולקפל על-גבי הכפתורים, כך שתקבלו מכשיר מלבני במקשה אחת כמו מצלמה. בצורה הזו נוח יותר לצלם, והגימיק בהחלט חביב ועושה את העבודה בתחום הזה.

יכולות אחרות של הטוויסט כוללות התקן GPS פנימי המאפשר ניווט בכבישים (בתשלום חודשי), ספיקרפון באיכות בינונית ותקשורת דור שלישי.

סמסונג Twist

מצלמה - מאכזבת: למרות שמדובר כביכול במצלמה סלולרית "איכותית", התוצאות היו בקושי מספקות: איכות התמונה אכזבה, הפוקוס האוטומטי פישל רוב הזמן, הצילום בלילה עם הפלאש היה מגורען וצילום הווידיאו היה רחוק ממספק. בקיצור, לא מצלמה שהיינו סומכים עליה בזמן טיול.

נגן - בינוני: בתחום המוזיקה קיבלנו תוצאות יותר טובות, אבל רחוקות ממספקות. לחיוב ניתן לומר שהטוויסט מגיע עם כפתורי שליטה לנגן הממוקמים בצד החיצוני של המכשיר. כפתורי המגע נדלקים רק בזמן נגיעה, כך שאם תסתכלו על הטלפון במשך היום, לא תוכלו לראות אותם. מלבד זה, לדגם הזה יש כפתור ייעודי המזניק את הנגן ומאפשר לכם לגשת אליו בקלות.

עם זאת, הנגן ממש לא ידידותי למשתמש, מכיוון שהוא לא מאפשר לחפש שירים לפי שם האומן או האלבום, אלא באמצעות גלילה בכל השירים הנמצאים בזיכרון הטלפון. ממש לא יעיל ואפילו מעצבן.

חוץ מזה, אף מהנדס בסמסונג לא טרח להטמיע בנגן אקולייזר שיאפשר למשתמשים להתאים את הסאונד לטעמם האישי.

רמקול ואוזניות - יש מקום לשיפור: המכשיר גם מאפשר להתחבר לאוזניות בלוטות' סטריאופוניות ויש לו רמקול חזק, אולם עם שמע סביר בלבד. מצד שני, הטלפון מגיע עם אוזניות חוטיות עם איכות שמע קצת יותר טובה, אולם יציאת האוזניות כאן לא סטנדרטית, מה שאומר שהאוזניות הרגילות שלכם לא יתחברו לדגם הזה.

חוויית שימוש - מעט איטי: מערכת ההפעלה כאן היא הבלאק, הנמצאת במכשירי סמסונג בארץ כבר למעלה משנה. מדובר במערכת עם ממשק ידידותי הנוח לתפעול ולהתמצאות, אולם בעת חיפוש איש קשר התגובה איטית.

דואר אלקטרוני - אין תוכנה פנימית: בעיה נוספת: אין אפשרות להוריד מיילים למכשיר. הטוויסט לא מגיע עם תוכנת מייל פנימית, כך שאפשר לבדוק דואר רק באמצעות פורטל הדור השלישי של פלאפון (וגם כאן, רק אם יש לכם תיבת דואר בוואלה, בג'ימייל, בנענע10 או בהוטמייל).

סינכרון במחשב - תלוי בכם: בסמסונג לא טורחים לצרף כבל חיבור וסינכרון בערכה, אולם מצד שני, אם תתעקשו תוכלו לעשות את הפעולה הזו באמצעות תקשורת בלוטות' (בתנאי שהמחשב שלכם מגיע עם התקן כזה).

בשורה התחתונה - בינוני: יתרונות המכשיר הן מצלמת 3 מגה פיקסל, GPS ומסך המסתובב על ציר ב-180 מעלות, וחסרונותיו העיקריים הם שימוש מסורבל במייל, נגן לא נוח לתפעול ואיטיות בעת חיפוש איש קשר. בסופו של דבר, הטוויסט הוא דגם בינוני, כאשר רוב היכולות שלו מסתכמות בתוצאות בינוניות בלבד.

מחיר בפלאפון: 3,236 שקל (או 89.90 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 7.