אמות השקעות ובטר פלייס יקימו תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים בנכסי אמות

היקף ההשקעה המתוכנן בהקמת התשתיות ייגזר בהתאם לדרישה בשטח בכל נכס של אמות ; בטר פלייס היא זאת שתשקיע בהקמת הנקודות, כאשר אמות תקצה את המקום

חברות הנדל"ן מתחילות להיכנס אף הם מעשית לחזון המכונית החשמלית וככל הנראה לעידן חדש בתחום הקצאות הקרקע בנכסים שברשותן. ל"גלובס" נודע כי אמות השקעות וחברת בטר פלייס ישתפו פעולה בהנחת תשתית טעינה לכלי רכב חשמליים. במסגרת שיתוף הפעולה שנחתם בין החברות, יוצבו מרכזי טעינה בחניון מתחם אמות בפארק אפק בראש העין המכיל 650 מקומות חנייה.

בשלב הראשון החברות התחילו בתכנון ועבודה בנכס בפארק אפק, אולם הכוונה היא לפרוס את תשתית הטעינה בכל הנכסים של אמות. ככל הנראה, בשלב ראשון יוקמו בפארק אפק כמה עשרות נקודות טעינה, כאשר מספרן יגדל בהתאם למספר מקומות החנייה והדרישה לנקודות אלה. היקף ההשקעה המתוכנן בהקמת התשתיות ייגזר בהתאם לדרישה בשטח בכל נכס של אמות. בטר פלייס היא זאת שתשקיע בהקמת הנקודות, כאשר אמות תקצה את המקום.

בטר פלייס בראשות משה קפלינסקי, מפתחת היום בישראל את תשתית הטעינה של החברה אשר תועתק למדינות נוספות. במסגרת ההסכם בין החברות, בטר פלייס תקים בבניין אמות במתחם פארק אפק את מרכז הפיתוח של החברה, על שטח של 3,500 מ"ר. חברת אמות תבצע את מכלול ההתאמות של הבניין לצרכיה הייחודיים של בטר פלייס. מקורות בענף מעריכים, כי בטר פלייס תשלם לאמות 50 שקל למ"ר.

מתחם אמות שבבעלות אמות השקעות ודנישרא, משתרע על שטח של 13 דונם, כאשר בשלב הראשון נבנים 3 בנייני משרדים בשטח כולל של 8,800 מ"ר וכן 650 חניות תת-קרקעיות. אכלוס הבניינים צפוי בתחילת 2009.

אבי חלפון, סמנכ"ל השיווק של אמות השקעות אמר ל"גלובס" כי "אנו שמחים על ההסכם עם בטר פלייס שהינה עוגן חשוב בפרויקט ותרומה גדולה לפארק. פארק אפק מאופיין בחברות היי-טק ותקשורת כדוגמת אריקסון, ברק, וריפון ומחויב לשמור על חדשנות טכנולוגית וסביבת עבודה מתקדמת, אטרקטיבית ונקייה".

אמות מקבוצת אלוני חץ (73%) שבשליטת נתן חץ ומשפחת ורטהיים היא מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בישראל. בבעלות החברה 85 נכסים מניבים בישראל בשטח של 360 אלף מ"ר. בין הנכסים שבבעלותה: בית אמות משפט, בית אמות ביטוח, קניון ערים בכפר סבא, קניון קרית אונו ומגדל אמות (בית IBM לשעבר).

פיני ליברמן, סמנכ"ל תשתיות ופריסה בבטר פלייס בישראל, ציין כי חלק מתהליך פריסת התשתיות יהיה במרכזי הערים ובמקומות העבודה, ומתחיל כבר בימים אלה. ליברמן ציין כי שיתוף הפעולה עם אמות הוא בעל חשיבות גם לשוכרים השונים בנכסי אמות.

בטר פלייס נמצאת בבעלות שי אגסי והחברה לישראל. באוגוסט הודיעה החברה על פיילוט לפריסת רשת הטעינה של המיזם במספר חניונים בתל אביב בחודשים הקרובים וכן בתחנות דלק ומתחמים ציבוריים אחרים. בנוסף, בימים אלה בוחנת בטר פלייס מספר אתרים רחבי היקף לצורך הקמת מרכז הדרכה של החברה.