טבעול של אסם רוכשת את פודטק האמריקנית בתמורה מירבית של 20 מיליון דולר

פודטק מפתחת, מייצרת ומוכרת תחליפי בשר מצוננים המשווקים בארה"ב ובקנדה ; מחזור המכירות ברוטו של החברה ב-3 הרבעונים האחרונים גדל ב-50% ; אסם תממן את הרכישה ממקורותיה וממימון חיצוני

טבעול של אסם רוכשת את פודטק האמריקנית בתמורה מירבית של 20 מיליון דולר, כך עולה מדיווח של אסם לבורסה. פודטק מפתחת, מייצרת ומוכרת תחליפי בשר מצוננים המשווקים בארה"ב ובקנדה תחת המותג Veggie-Patch. טבעול, החברה הבת של אסם הפועלת בשוק זה, חתמה על ההסכם ביום חמישי האחרון.

מחזור המכירות ברוטו ב-3 הרבעונים האחרונים של פודטק גדל ב-50% לכ-15.4 מיליון דולר. לשם השוואה, מחזור המכירות ב-2006 עמד על 14.6 מיליון דולר, וב-2007 קטן ל-13.6 מיליון דולר.

אסם תממן את הרכישה ממקורותיה וממימון חיצוני. במסגרת ההסכם האמור, תרכוש נסטלה, יצרנית המזון הגדולה בעולם והחברה האם של אסם (53.8%) את רכיב הקניין הקניין הרוחני של פודטק, לרבות הידע, המותג וסימני מסחר בתמורה לכ-9.4 מיליון דולר. טבעול תרכוש את יתרת הנכסים (מפעל הייצור, מתקן ההפצה, ציוד, מלאי מוצרים מוגמרים, מלאי חומרי גלם, חלפים ומצאי, ציוד משרדי, זכויות חוזיות, תקבולים צפויים ומוניטין) תמורת סכום מירבי של כ-10.6 מיליון דולר.

תנאי העסקה מגדירים שבמועד העסקה תשלם טבעול 17 מיליון דולר בגין הפעילות העסקית ותפקיד 3 מיליון דולר בנאמנות לשיפוי ההתחייבויות שלה. נוסף על השיפויים האמורים, כולל ההסכם בין היתר מצגת על פעילותה פודטק שהוצגה בפני טבעול.

בשל החפיפה לפעילותה של טבעול, מציינת אסם בדיווחה לבורסה כי רכישת הפעילות היא סינרגטית לפעילות טבעול ומהווה ניסיון להרחיב את הפעילות הבינלאומית בתחום תחליפי הבשר לשוק הצפון אמריקני. באוגוסט האחרון, נזכיר, רכשה אסם את טרייב האמריקנית, חברה העוסקת בתחום הסלטים הצוננים תמורת 57 מיליון דולר. גם כאן, כהרחבה לפעילות המבוצעת בארץ באמצעות סלטי צבר שבבעלותה. קבוצת שטראוס פועלת במגזר הסלטים המצוננים בארה"ב באמצעות סלטי סברא.

אסםאסם