גלידות נסטלה ממשיכה להסב הפסדים לאסם

בין החודשים ינואר לאוקטובר השנה, איבדה גלידות נסטלה 7.5% מנתח השוק שלה ; בקבוצת אסם שוקלים לבצע שינויים ארגוניים בחברה

פעילות גלידות נסטלה ממשיכה להסב הפסדים לקבוצת אסם , ובקבוצה שוקלים ביצוע שינויים ארגוניים בחברה - כך נודע ל"גלובס". לפי נתוני סטורנקסט שהעבירה החברה, בין החודשים ינואר לאוקטובר השנה, איבדה גלידות נסטלה 7.5% מנתח השוק שלה, מ-30.7% ל-28.4%, וזאת בהשוואה לנתח השוק שבו החזיקה בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור צמיחת המכירות היה נמוך מצמיחת השוק והסתכם ב-3.5% בלבד, בעוד השוק כולו רשם צמיחה של 11.5%.

בין החודשים ינואר לאוקטובר השנה הסתכם מכר הגלידות בשוק המבורקד ב-778.5 מיליון שקל, לעומת מכר של 698 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, נתונים אלה משקפים רק חלק מהשוק הנאמד ב-1.3-1.4 מיליארד שקל.

הירידה בנתחי השוק של נסטלה משותפת לכל הקטגוריות שבהן היא פועלת, אם כי היא עמוקה משמעותית בקטגוריית הגלידות המשפחתיות. בקטגוריה זו ירד הנתח הכספי של נסטלה מ-26.7% ל-21.7%. לעומת זאת, בקטגוריית האימפלס ירד הנתח הכספי מ-36.4% ל-35.4% ואילו בקטגוריית המאגדות ירד הנתח הכספי מ-31.1% ל-30.2%.

יצויין כי ברבעון הראשון של 2008 היה לחברה סכסוך עם המפיצים באזור המרכז, וזה בודאי לא הקל עליה את ההתמודדות.

במסיבת עיתונאים שכינס מנכ"ל גלידות נסטלה, יהודי ליפמן, בחודש מאי האחרון, הוא מסר כי אחרי שנים שבהן פעילות החברה הייתה הפסדית היא עברה בשנת 2007 לראשונה לרווח עם מכירות של כ-300 מיליון שקל.

"אנחנו נגיע לצמיחה דו-ספרתית בכל השווקים שאנחנו פועלים בהם. אנחנו חייבים להביא את החברה לרמת רווחיות גבוהה ומקובלת בשוק המזון, כ-10% רווח תפעולי, אבל זה לא מה שאנחנו מתחייבים עכשיו. זה החזון. בשוק הגלידה ההוצאות התפעוליות הן מאוד כבדות מעצם הקטגוריה", אמר בזמנו ליפמן.

בשנתיים וחצי האחרונות נקטה גלידות נסטלה באסטרטגיה של צמצום מספר המוצרים, בעיקר מוצרי גלידה משפחתית. בקצה התהליך היא מחקה את המותג לה קרמריה והשיקה תחתיו גלידות נסטלה כחבילות ביתיות. כמו כן, היא מתחה את המותג נוקאאוט למוצרים חדשים.

יתכן שהחלטת החברה שלא לתמוך במותג לה קרמריה זמן רב לפני שמחקה אותו ובמקביל לנקוט בתמיכה מינימאלית במותג נוקאאוט אחרי השקתו, היו לה לרועץ אם כי בכל מקרה אין הדבר מסביר את התמונה בכללותה.

תגובת קבוצת אסם לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.