בעל חנות ארנקים נקנס ה-3,000 משום שלא סימן מחירים על הסחורה בחלון הראווה

ביהמ"ש: הטעם המסחרי שמניע את בעלי העסקים שלא לסמן סחורות נעוץ בכך ש"היעדר מחיר מפתח ציפיות בלב הצרכנים ומפתה אותם להיכנס לחנות, דבר שמקרב אותם לביצוע עסקה ללא הפעלת שיקול-דעת מלא"

בית משפט השלום בתל-אביב גזר קנס בסך 3,000 שקל על שמואל מרודי, בעל החנות "ארנקי ארפל" ברמת-גן, שהודה והורשע בעבירות על חוק הגנת הצרכן.

מרודי הודה כי החזיק בחנות תיקים וארנקים שלא סומנו בעברית בהתאם לדרישות החוק, וכן כי בחלון הראווה בחנות הציג למעלה מ-100 מוצרים שלא היו עליהם תוויות מחיר שהוצבו באופן נראה לעין ונכתבו בספרות ברורות וקריאות.

כן חוייב מרודי לחתום על התחייבות כספית בסך 20 אלף שקל, אותה יצטרך לשלם אם יורשע ב-3 השנים הקרובות בעבירה זהה.

התובעת מטעם משרד התמ"ת, עו"ד טלי קינן, ביקשה לכבד את הסדר הטיעון וציינה כי התרשמה שמרודי עשה מאמץ לתקן את הליקוי. באשר לחשיבות העבירות הסבירה התובעת כי סימון המחיר נועד לאפשר לצרכן להחליט, כבר כשהוא מסתכל בחלון הראווה, האם העסקה כדאית. בעניין סימון התיקים, על הצרכן לדעת מאיזה חומר הם עשויים, מי היצרן, מי היבואן וכו'.

הסניגור, עו"ד יצחק מרודי, אמר כי מדובר בחנות ותיקה הפועלת מאז שנות ה-90. לדבריו, לעיתים מגיעים ארנקים ותיקים עם תוויות מודבקות ולא תפורות, ואלה לעיתים הן נופלות.

השופטת דורית רייך-שפירא אישרה את הסדר הטיעון, וציינה כי הטעם המסחרי שמניע את בעלי העסקים שלא לסמן את הסחורות, נעוץ בכך ש"היעדר מחיר מפתח ציפיות בלב הצרכנים ומפתה אותם להיכנס לחנות, דבר שמקרב אותם לביצוע עסקה ללא הפעלת שיקול-דעת מלא". (ת.פ. 6495/08).