משרד הבריאות בודק האם נגיף מעיים גרם למות התינוקות בשבועות האחרונים

במשרד הבריאות לא מצאו בהתחלה קשר בין המקרים, אך הבדיקה שתתפרסם עד מחר תגלה האם מדובר בנגיף האנטרו

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

מבדיקות שערך המשרד, ושתוצאות סופיות לגביהן יתקבלו לכל המאוחר מחר, עולה שכנראה זן מסוים של הנגיף נמצא בגופם של שלושה מחמשת הפעוטות שאושפזו במצב קשה ללא הסבר ידוע.

לנגיף האנטרו זנים רבים, ובדרך כלל הוא גורם למחלת מעיים קלה. עם זאת, ידועים מקרים נדירים שבהם הוא עלול לגרום אף למוות.

הפרשה החלה לפני כחודש באבן יהודה, כאשר תינוקת בת שנה ושלושה חודשים הפסיקה לנשום בזמן שישנה בגן ילדים מסיבה לא ברורה. שבועיים לאחר מכן אושפזו בבית החולים לילדים שניידר שני פעוטות שסובלים מפגיעה מוחית מסיבה בלתי ברורה. בבית החולים עידכנו את משרד הבריאות, שפנה לכל בתי החולים ברחבי הארץ.

הנורה האדומה נדלקה לאחר שהתברר כי גם בבית החולים "איכילוב" נפטרה מזיהום תינוקת בת שנה וחודשיים מזיהום מסתורי.

לא בגלל הבמבה

"בארבעת המקרים לא מצאנו בשלב ראשון אפידמיולוגיה משותפת", הסביר אז ד"ר טומי שיינפלד מנהל היחידה לטיפול נמרץ בשניידר. "מאחר והם קרו בפרק זמן קצר יחסית, חשבנו לנכון ליידע את משרד הבריאות שרצוי לתחקר את סיבת האירועים".

ד"ר איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמר עם פרסום הפרשה כי לא נמצא גורם אחד מקשר בין המקרים ולא היו להם סימנים מקדימים. "הופעתם בסמיכות זמנים היא זו שהדליקה נורה אדומה", הסביר ד"ר גרוטו, והוסיף כי בדיקת משרד הבריאות נמשכת על מנת לנסות לשלול גורם מקשר, ולנסות לאפיין את התחלואה.

דואר אלקטרוני שקרי שהופץ יום לאחר הפרסום, דיבר על כך שהחטיף הפופולרי "במבה" של חברת אסם הוא שגרם למות התינוקות. לעשרות ההורים שפנו לשירות הלקוחות של אסם על מנת להתעניין אם יש קשר בין מות התינוקות לחטיף אמרו הנציגים כי הם מכירים את השמועה וכי מדובר בשמועה זדונית שאין לה נגיעות במציאות וכי הבמבה תקינה ואין כל קשר בין הילדים החולים לחטיף.

בקבוצת אסם מסרו אז כי הם "מפנים את הציבור להודעת משרד הבריאות ששמה קץ לשמועות מופרכות וחסרות אחריות". מי שהפיצה את המייל הזה התנצלה למחרת על הדברים.