רכבי היוקרה החדשים של 2009

מרצדס תציג את ה-E class החדשה ואת ה-S class הייבריד ; ב.מ.וו. מציעה את הסדרה 7 ואת הדרה 5 ; ביואיק תצא עם הלה-קרוס ; אלפא מציעה את ה-169, ולקסוס ואינפיניטי יוצאות גם הן בדגמים חדשים

מכוניות סאלון ופאר הם שם נרדף למוצרים בעלי תג מחיר גבוה במיוחד אך גם סמל סטאטוס נחשק שמלווה בביצועים מרשימים המשולבים בנוחות ויוקרה שרק הכנסה של שש ספרות ומעלה יכולה להשיג ללקוחות של מכוניות אלה.

מרצדס E קלאס

בתערוכת ג'נבה 2009 תשיק מרצדס רשמית את ה-E קלאס החדשה. הסדרה הנמכרת ביותר של מרצדס מכוונת באופן מסורתי לפלח הלקוחות השמרני בגילאים בוגרים-עד-מבוגרים ולפיכך אין זה מפתיע, שהתמונות של הדור החדש מגלות עיצוב נאה, מתון וסולידי, שמכיל כמה אלמנטים מעיצוב ה-S קלאס ולא מנסה להיות הרפתקני. הפנסים הקדמיים עדיין נפרדים אולם כעת הם נוטשים את העיצוב העגול לטובת מראה מושחז וגיאומטרי. כצפוי המכונית גם ארוכה, רחבה, גבוהה ומרווחת יותר מהנוכחית.

עיצוב הפנים "התבגר" ומיישר קו עם הסגנון של ה-S קלאס כאשר החידוש המרכזי הוא מסך LCD אינטגרלי במרכז עמדת הפיקוד, שמלווה ב"עכבר שליטה" רב כיווני, ששולט בתפריטי מערכות עזר השונות. כל מנועי הבנזין יצוידו כעת בהזרקת בנזין ישירה לטובת פליטה מופחתת וחיסכון משופר בדלק והמבחר יתחיל במנוע 4 צילינדרים בהספק 184 כ"ס ויגיע עד מנוע V8 אימתני עם 544 כ"ס. בין שלל מנועי הדיזל צפוי לבלוט מנוע V8 חדש עם הספק של כ-350 כ"ס. מאוחר יותר, כנראה ב-2010, תצטרך למבחר גם גרסה היברידית "קלה" נוסח ה-S קלאס. באגף הטכנולוגי תוצע המכונית עם אופציה לשלל מערכות עתידניות בתחום הנוחות והבטיחות, שחלקן כבר נחשפו לאחרונה. ביניהן "תוכנה חכמה עם מודעות לסיטואציות מסוכנות", שיכולה להזהיר את הנהג מפני סיכונים זמן רב לפני היווצרות תאונה, מערכות בטיחות מתקדמות שמשלבות מצלמת וידאו ורדאר ועוד.

מאוחר יותר ב-2009 תצטרף להיצע גרסת קופה ייחודית - ראשונה מסוגה סדרה - שתמלא את מקומה של ה-CLK. עיצובה צפוי להיות דומה לזה של רכב התצוגה "פסינשיין", שנחשף לאחרונה.

ב.מ.וו סדרה 7

בתחילת 2009 יחלו המסירות הסדירות של סדרה 7 החדשה של ב.מ.וו. ספינת הדגל הגרמנית החדשה מאמצת קו עיצוב מתון ופחות מוחצן משל קודמתה ולא מתיימרת לכתוב פרק חדש בהיסטוריה של העיצוב. יש לה פרופורציות אתלטיות וזנב זורם והיא נראית קטנה מכפי מידותיה למרות, שהיא ניצבת על בסיס גלגלים ארוך יותר מקודמתה - בין 3.07 מ' בדגם התקני ל-3.21 מ' בדגם הארוך.

ב.מ.וו 7

גם עמדת הנהג שמרנית יותר. מוט ההילוכים הוא שוב בצורה המקובלת והוא חזר ממוט ההגה למרכז הקונסול המרכזי. מערכת השליטה I-DRIVE ידידותית יותר למשתמש והיא שולטת כעת במסך LCD מובנה בגודל 10.2 אינץ' - הגדול מסוגו בענף. מתחת לכסות מסתתרת שלדה סופר מתוחכמת, עם שיכוך זעזועים אקטיבי ואפשרות של הנהג לבחור ולתכנת על פי טעמו קומבינציות שונות של נוחות, תגובת מנוע והילוכים, תגובת הגה ועוד. המנועים הרלוונטיים לישראל בשלב הראשון הם מנוע 3 ליטר בהספק 326 כ"ס (בדגם ה-740) ומנוע V8 עם טורבו כפול, שמייצר 406 כ"ס (בדגם ה-750). בשלב מאוחר יותר במהלך השנה הבאה צפויים להופיע גם מנוע מתון יותר בנפח 3 ליטר, דיזלים נוספים ואולי גם גרסה היברידית ירקרקה

אלפא 169

במקביל לעליה בדרגה מהאלפא 147 לאלפא 149 צפויה גם מכונית הסאלון הנשכחת של אלפא להיות מוחלפת ברבעון האחרון של 2009 בדגם חדש ורענן. הנתונים הראשוניים מצביעים על מכונית סאלון באורך נכבד של 4.9 מ', שתצויד במיטב הטכנולוגיות והמנועים של היצרן האיטלקי.

אלפא 169
תמונות ריגול בודדות מגלות חרטום בעיצוב, שמזכיר את ה"BRERA". באירופה מדברים על טווח מחירים של 40 עד 55 אלף אירו - טווח המחיר של ב.מ.וו סדרה 5 ושות', מה שיגביל את הפוטנציאל שלה בישראל. (בתמונה הדגם הנוכחי)

מרצדס S קלאס S400 בלו-הייבריד

ספינת הדגל של מרצדס תעבור באמצע 2009 רענון כדי לשמור על תחרותיות ואטרקטיביות מול הב.מ.וו 7 החדשה, ומאוחר יותר מול האודי A8 החדשה. חיצונית מדובר בשינוי קוסמטי עדין בגריל, בפגוש הקדמי ובפנסים, שיקבלו תוספת של תאורת LED מתוחכמת. מתיחת הפנים מתוכננת לאפריל 2009, במקביל להשקת הגרסה ההיברידית החדשה של הסדרה, "S400 בלו-הייבריד". מרצדס מכנה את הגרסה החדשה "מכונית הסאלון-פאר החסכונית והנקייה ביותר בעולם עם מנוע בנזין" וטוענת לצריכת דלק ממוצעת מרשימה של 11 ק"מ לליטר וערכי פליטת CO2 נמוכים מאד. עם זאת, מערכת ההנעה ההיברידית שלה הרבה יותר צנועה טכנולוגית מזו של הלקסוס LS600, למשל.

מרצדס S קלאס S400 בלו הייברד

היא מצוידת במנוע חשמלי בהספק צנוע של 20 כ"ס בלבד, שמעניק למכונית יכולת הפעלה/כיבוי אוטומטית של המנוע בעת עמידה ומסייע להאצה. בעיקר הנטל ימשיך לשאת מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר, שהספקו 279 כ"ס. חובבי הטכנולוגיה הירוקה יוכלו להתנחם בכך, שזוהי המכונית הסדרתית הראשונה בעולם, שעושה שימוש בסוללת ליתיום-איון קלה וקומפקטית במיוחד (במקום מטאל-הידריד אצל המתחרים) ושלמכונית יש מצב "BOOST", שרותם את כל כוח הסוללה והמומנט של המנוע החשמלי לטובת הגברת התאוצה לפרק זמן קצר.

ב.מ.וו סדרה 5

בתערוכת פרנקפורט ברבעון השלישי של 2009 צפויה ב.מ.וו לחשוף את הדור החדש והשישי במספר של סדרה 5 המהוללת. הרכב נושא את שם הקוד הפנימי "F10" ומלמד כי הוא ניצב על פלטפורמה חדשה, שמבוססת על זו של סדרה 7 החדשה (F11). מתמונות ריגול וממה שפורסם עד כה בגרמניה נראה כי המכונית תהיה גדולה יותר אך תשמור על משקל דומה או אף נמוך יותר תודות לשימוש נרחב בחומרים קלים ומתקדמים. היא תצויד בבולמי זעזועים עם שיכוך נשלט אלקטרונית כסטנדרט ובתא נוסעים מודרני בנוסח ה-7 החדשה, כולל מערך ה-I-DRIVE במרכז הקונסול המרכזי ומסך LCD חדש ומורחב, שמובנה בתוך עמדת הפיקוד.

ב.מ.וו סדרה 5

מבחר המנועים יכלול מנועי בנזין שינוע מ-204 כ"ס בדגם ה-520 ועד 408 כ"ס בדגם ה-550 כמו גם שורה ארוכה של דיזלים נקיים וירקרקים בהספקים של 177 עד 299 כ"ס. בחברה עדיין בוחנים מערכת הנעה היברידית, דוגמת זו שצפויה להופיע בשנה הבאה בסדרה 6, אולם ספק אם היא תיכלל בגל הראשון של מכוניות, שיגיעו ארצה לפני סוף 2009. (בתמונה הדגם הנוכחי)

אינפיניטי G37 סדאן

ל-G37 של אינפיניטי, מכונית "הלחם והחמאה" של המותג וראש החץ בניסיון לבסס את מעמדה בפלח מכוניות היוקרה, מצפה משימה לא קלה. היא יוצאת לשוק בשנה, שבה המתחרות הגרמניות המרכזיות משיקות דגמים חדשים ומחודשים.

אינפיניטי G-37 סדאן

אבל, היא תנסה לעמוד במשימה בסיוע מחיר התחלתי נוח יחסית ומפרט רציני . המכונית נמתחת לאורך 4.77 מ' וניצבת על בסיס גלגלים מכובד באורך 2.85 מ' ומסתירה מתחת לקימורים הקלאסיים שלה שלדת הנעה אחורית מתוחכמת ומנוע 3.7 ליטר, שמייצר 320 כ"ס - קרוב לטווח העליון (והיקר) של ההספקים של הגרמניות המקבילות. המנוע הזה משודך לתיבה אוטומטית חדשה בת 7 מהירויות עם אפשרות לשליטה ספורטיבית ומוח מתוחכם. המרכב שלה קל יחסית תודות לשימוש נרחב באלומיניום והתוצאה היא מכונית סדאן, שיכולה לקחת חמישה מבוגרים מאפס למאה קמ"ש בפחות מ-6 שניות בדרך ל-250 קמ"ש. ה-G37 מתהדרת גם בחלוקת משקל אופטימאלית תודות למנוע קדמי, שמוסט לאחור ויוצר אפקט של מנוע מרכזי. בחו"ל מוצעת המכונית גם בגרסאות ספורט קרביות ובגרסה עם הנעה כפולה אלינו היא תגיע בתצורה הרגילה, עם תא נוסעים עוטף, איכותי מאובזר ומפואר כמיטב המסורת של המותג.

לקסוס IS250

סדרת ה-IS תגיע לארץ בתחילת 2009 אחרי מתיחת פנים חיצונית קלה, שכוללת סט עדכני של גריל, פגוש קדמי ומכסה מנוע בעיצוב מחודש, גלגלים חדשים ועוד כמה פריטי משנה.

לקסוס IS250

המתלים ומערכת ההיגוי עברו עדכון הנדסי לטובת שיפור הנוחות והתנהגות הכביש ומערכת אלקטרונית מהירה ומעודכנת (VDIM) אחראית לתקשורת בין בקרת המשיכה, בקרת היציבות, הבלמים והמנוע לטובת אופטימיזציה של אחיזת הכביש. מנוע ה-3.5 ליטר של ה-IS350 קיבל הספק משודרג של 306 כ"ס אבל לא סביר להניח שהוא יגיע. מנוע ה-2.5 ליטר נותר ללא שינוי

לקסוס LS600 הייבריד

איך משלבים ידידותיות לסביבה עם מכונית פאר ענקית, שיכולה לזנק מאפס למאה ב-5.5 שניות בלבד הפיתרון דרש שנים ארוכות של הנדסה יסודית מאד ותהוצאה היא אחת ממכוניות הסאלון המורכבות והמתוחכמות ביותר, שיוצרו אי פעם. לספינת הדגל של לקסוס יש מנוע V8 בנזין בנפח 4.6 ליטר, שמשולב עם מנוע חשמלי רב עוצמה שמטעין סוללה גדולה מאחור ומערכת תמסורת ייחודית, שיכולה להעביר את המומנט המשולב האדיר של שני המנועים ופותחה אך ורק עבור הרכב.

התוצאה היא מנוע V8 עם כוח של מנוע V12, שפולט 70% פחות CO2 וחסכוני בעשרות אחוזים (תיאורטית) מהמתחרים הישירים שלו בפלח. כל הכבודה ממוקמת על מתלים אקטיביים עם שיכוך משתנה ומכוונת על ידי הגה אלקטרוני בעל מהירות משתנה. תא הנוסעים הענק הוא אחד השקטים ביותר שיוצרו אי פעם ובגרסה הארוכה של ה-600 הוא מציע מרחב פנים של לימוזינה, כולל מושבים שנפתחים עם הדום רגליים חשמלי נוסח מחלקה ראשונה. הכבודה היקרה מוגנת בידי מערך צפוף מאד של מערכות בטיחות פסיביות ואקטיביות. המחיר בארץ עדיין לא ידוע.

הונדה לג'נד 2009

הלג'נד הנוכחית היא מכונית פאר מתוחכמת, ראויה ואיכותית מאד אולם היא מתקשה לספק את הערך המוסף הספורטיבי, שנהגי הונדה רגילים לצפות לו. את החוסר הזה אמורה לספק הגרסה המחודשת, שתנחת אצלנו במחצית הראשונה של 2009. באגף ההנעה השיפורים המרכזיים הם הגדלת נפח מנוע ה-V6 ב-0.2 ליטר ל-3.7 ליטר לטובת שיפור של כמעט 20% במומנט, כמו גם תכנות מחודש של תיבת ההילוכים לטובת תגובה מהירה, חדה והחלטית הרבה יותר.

הונדה לג'נד

הונדה טוענת, שהשיפורים הללו שיפרו את הביצועים - המכונית מזנקת כעת מאפס למאה קמ"ש ב-7.1 שניות - אך לא הגדילו את הפליטה או את תצרוכת הדלק. שינויים נוספים כוללים עדכון של המתלים וההיגוי לטובת תחושה חדה יותר ונוחות משופרת, מעבר לגלגלי 18 אינץ' כסטנדרט ומתיחת פנים חיצונית קלה, שמתמקדת בחרטום ובזנב.

וולבו S60

אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון ולא ייגמר התקציב, תושק בשנה הבאה הוולבו S60 החדשה שתחליף את הדגם הנוכחי בן ה-9. וולבו שיחררה עד כה תמונת "טיזר" ראשונה של מכונית קונספט, שממנה עולה תפנית חדה מהקו השמרני המסורתי.

וולבו S60

המעצבים לקחו את סימן ההיכר המסורתי של וולבו, ה"כתפיים" האחוריות המוצקות, והפכו אותו למוטיב עיצוב מרכזי, שעוטף את המכונית מהזנב ועד לחרטום. עמוד הגג האחורי משופע ודינמי, הזנב קצר יחסית, החרטום נמוך והיציבה של המכונית נראית אתלטית. מתחת לעיצוב מסתתרת הפלטפורמה של המאזדה 6 החדשה. (דגם תצוגה)

ביואיק לה-קרוס 2009

אם לא יהיו עיכובים פיננסיים בלתי צפויים, בתחילת 2009 צפויה ביואיק להשיק בארצות הברית את הדור החדש של המשפחתית היוקרתית "לה קרוס". המכונית מבוססת על פלטפורמה "דלתא 2" של האופל "אינסינייה" ומקורות בארצות הברית יודעים לספר, שלשתיים יש גם קווי מתאר דומים. למעשה, ביואיק כבר שיחררה השנה רמז עבה מאד לגבי עיצובה הדרמטי למדי של המכונית החדשה ברכב התצוגה "INVICITA" (בתמונה).

ביואיק לה-קרוס 2009

המכונית תצויד בשני מנועים חדשים עם הזרקת בנזין ישירה, שאמורים להיות נקיים וחסכוניים יותר - האחד הוא 3 ליטר V6 בהספק של כ-250 כ"ס והשני 3.6 ליטר V6 מבית קדילק עם 286 כ"ס ו-34 קג"מ - שניהם עם תיבה אוטומטית חדשה בת 6 מהירויות. גם עיצוב הפנים מהווה קפיצת מדרגה בתכנון ובאיכות הייצור, בדומה לשברולט מאליבו החדשה.