עדי אייל: "נתח הפרסום און-ליין והפרסום מבוסס תוצאות - יגדל"

מנכ"ל חטיבת האון-ליין במיקרוסופט ישראל, שמשתתף בכנס איגוד השיווק הישראלי בחסות "גלובס", אמר עוד כי "ביחס למשבר הכלכלי, מצבה של ישראל טוב יותר מארה"ב או אירופה"

"שוק הפרסום הישראלי הולך לקטון בשנה הבאה, אך אני לא סבור כי היקפי הקיטון יהיו כה דרסטיים", כך מעריך עדי אייל, מנכ"ל חטיבת האון-ליין של מיקרוסופט ישראל.

אייל, שישתתף בפאנל: "ניהול השיווק: היום שאחרי", בכנס השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחסות "גלובס", שייערך ביום ראשון, מאמין כי "יש דווקא צדדים חיוביים במיתון הנוכחי: זה מכריח את המפרסמים ואת המדיה להיות יותר מקצועניים, ולהיות אנשי שיווק יעילים יותר. השוק עתיד להתבגר, ובמובן הזה יש גם יתרונות".

אייל סבור כי הדיון המעניין הוא מה יקרה לחלוקה הפנימית של עוגת הפרסום ב-2009. "לשיווק ופרסום יש שתי מטרות מרכזיות. הראשונה היא ארוכת טווח - לבנות מותג, והשנייה היא קצרת טווח - לייצר לידים ולהביא למכירות. לרוב, מפרסמים אוהבים להתעסק עם האופציה הראשונה, ולכן מפנים משאבים לקמפיין טלוויזיוני יקר. אבל השנה נראה מעבר מאוד דרסטי מהעולם הזה לעבר עולם הפרסום מבוסס תוצאות. השינוי הזה בקרב סמנכ"לי השיווק יגרור אחריו שינוי בבחירת סוג המדיה, לעבר מדיה שמאפשרת למדוד תוצאות וליצור ROI (החזר על ההשקעה, נ"פ) גבוה יותר".

כצפוי, אייל מאמין שהמשבר הכלכלי לא יהיה רע עבור הפרסום באון-ליין. "אני מאמין כי הנתח של הפרסום און-ליין מסך עוגת הפרסום יגדל. בכל הנוגע להיקפי הפרסום המקוון הרי שאני מאמין כי הם לא יקטנו השנה, אם כי הם גם לא יגדלו. במצב הכלכלי הנוכחי להיות אותו דבר זה טוב, ומי שעתיד לסבול זה העיתונות הכתובה והטלוויזיה".

"בכל האספקטים של המשבר הכלכלי, מצבה של ישראל טוב יותר בהשוואה למצבה של ארה"ב או מערב אירופה. חברות מתחילות להבין ששיווק זה לא הוצאה שניתן להיפטר ממנה אלא זה השקעה. אם חברות יקצצו בשיווק אזי גם המכירות ירדו, וייתכן שעכשיו דווקא חייבים להגביר את מאמצי השיווק במטרה לעורר את הביקושים".

לדברי אייל דווקא במשק הישראלי יש מפרסמים גדולים שלא נפגעו בצורה קשה מהמיתון, כגון מפעילות הסלולר או רשתות השיווק. "יש סגמנטים מסוימים בהם חברות יקטינו דרסטית את הפרסום, לדוגמה בתי ההשקעות והגופים הפיננסיים, אולם הגופים המרכזיים ימשיכו להפנות משאבים לשיווק. לא תהיה קריסה בעולם הפרסום הישראלי". *