קוביסט מתכננת להגיש נגד טבע תביעה בגין הפרת זכויות הפטנט של תרופת ה-Cubicin

מדובר באנטיביוטיקה ליפופפטידית הניתנת בהזרקה שחברה בת של טבע הגישה בקשה לאישור מותנה לשיווקה ממנהל המזון והתרופות האמריקני

קוביסט (סימול: CBST), חברת ביופרמצבטיקה שמניותיה נסחרות בנאסד"ק לפי שווי-שוק כולל של 1.06 מיליארד דולר, מתכננת להגיש תביעה נגד חברה בת של טבע , טבע Parental Medicines (זרוע התרופות שאינן ניתנות בבליעה). העילה: הפרת זכויות הפטנט של תרופת ה-Cubicin.

ה-Cubicin הוא שמה של התרופה שמייצרת קוביסט ואשר החומר הפעיל בה הוא דפטומיצין (daptomycin). מדובר באנטיביוטיקה ליפופפטידית הניתנת בהזרקה. החברה הבת של טבע הגישה בקשה לאישור מותנה לשיווקה (ANDA) ממנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA).

טבע Parental Medicines הודיעה כי היא מתכוונת לקבל אישור לשיווק גרסה גנרית ל-daptomycin הניתן באמצעות זריקה לפני מועד תפוגת הפטנטים בארה"ב - אשר יפקעו ב-24 בספטמבר 2019 וב-15 ביוני 2016. מהמכתב שהגישה עולה, כי לטענתה של טבע, זכויות הפטנט אינן מופרות או תקפות.

נציין, כי על-פי התקנות, אם קוביסט מגישה תביעת הפרת זכויות פטנט כנגד טבע במשך 45 יום מאז הוציאה החברה הבת של טבע את המכתב, ה-FDA מונע אוטמטית מאישור בקשת ה-ANDA של טבע לתקופה של 30 חודשים, או עד שפסיקה בארכאת בית משפט מחוזי תמצא כי זכויות הפטנט אינן תקופות או מופרות, המוקדם מבין השניים. מניין 30 החודשים מתחיל ברגע שקוביסט מודיעה על הגשת התביעה.

נציין כי בעקבות הגשת התביעה המתוכננת, התבטא מייקל בוני, נשיא קוביסט ומנכ"לה, באומרו כי כי מטרותיה העסקיות של החברה ויעדיה הכספיים של החברה לשנה הקרובה ישארו ללא שינוי.

בשבוע הבא תפרסם טבע את דו"חותיה הכספיים לשנת 2008 כולה. בוול סטריט מעריכים 17 אנליסטים כי החברה תציג בממוצע רווח למניה של 2.83 דולר בממוצע - גבוה ב-18.9% מהרווח למניה ב-2007. כן צפויה החברה להציג גידול של 18.7% בשורת ההכנסות. לראשונה, טבע מתוכננת לפרסם תחזית לתוצאות הכספיות ב-2009 הכוללות את באר אותה מזגה בשלהי 2008. בבית ההשקעות הישראלי IBI סימנו אתמול את מנועי הצמיחה של טבע לקראת הדו"חות השנתיים: אזילקט, הפעילות ביפן והביוגנריקה.

אתמול קיבלה טבע דווקא בשורה חיובית, שעה שקיבלה מה-FDA אישור לרישום מהיר של תרופה לטיפול אוראלי בטרשת הנפוצה. עד כה, ניתנות כל התרופות לטיפול במחלה ובהן גם הקופקסון של טבע באמצעות הזרקה. את ה-Laquinimod מפתחת בשיתוף עם חברת אקטיב ביוטק (סימול: ACTI.ST בבורסה בשטוקהולם) השבדית.

טבעטבע