היוצרים ממשיכים ללחוץ על ערוץ 10: הפגינו מול משרדי הערוץ בגבעתיים

אמש התפרצו 3 מפגינות לאולפן "היום שהיה" עם גיא זהר במהלך השידור החי של התוכנית - ובעקבות כך הגיש ערוץ 10 תלונה למשטרה ; היוצרים: "ערוץ 10 מפר חוק וחייב ליצירה הישראלית למעלה מ-100 מיליון שקל"

האם המאבק בין היוצרים לערוץ 10 עולה מדרגה? לאחר שאמש (ג') התפרצו 3 מפגינות לאולפן תוכניתו של גיא זהר "היום שהיה" בשידור חי - החליטו ארגוני היוצרים להפגין היום (ד') בצהריים מול משרדי ערוץ 10 בגבעתיים.

לטענת היוצרים, ההפגנה מול משרדי הערוץ נועדה למחות על כך שנושא היוצרים לא עולה על סדר היום הציבורי של מהדורות החדשות בטלוויזיה, בערוצים 2 ו-10. מוקדם יותר הבוקר, התעמתו בגל"צ יו"ר איגוד המפיקים, חיים שריר, עם ראודור בנזימן, מנכ"ל חדשות 10. שריר התרעם על חוסר הלויאליות של חדשות 10 בכיסוי המשבר עם היוצרים, בנזימן מצידו הציע לשריר לא לנסות ולקבוע את הליין-אפ החדשותי במשדרי החדשות.

ההפגנה מצטרפת כאמור לפריצתם של נציגי מאבק היוצרים לאולפן חדשות ערוץ 10, בעת השידור החי של התוכנית "היום שהיה" עם גיא זהר. יצויין כי בעקבות הפריצה לשידור הגיש ערוץ 10 תלונה למשטרה.

מחדשות ערוץ 10 נמסר בתגובה, כי "אם אמנם היוצרים עומדים מאחורי ההתפרצות לאולפן, זה הרגע שבו מסתיימת ההבנה וההזדהות עם מאבקם. כאן נחצה קו אדום. התפרצות לשידור חי של תוכנית חדשות היא קודם כל עבירה על פלילית, אבל בעיקר מצביעה על חוסר כבוד למקצוע".

כחלק ממאבק היוצרים שהחל אתמול עם ההכרזה על פתיחה בשביתה של 3 ימים על-ידם, פרצו חלק מנציגיהם לאולפן "היום שהיה" הממוקם במשרדי ערוץ 10 שבבית הוורד בגבעתיים. מהלך זה של פריצה לאולפן נשמר בסוד על-ידי ארגוני היוצרים והיווה הפתעה מאוד גדולה לערוץ 10 ולזהר בעצמו.

היוצרים מסרו בתגובה, כי "תגובתו של ערוץ 10 לגבי הכניסה בשידור חי לתוכניתו של גיא זהר היא עליית מדרגה בציניות של מנהלי הערוץ. לפני מספר שבועות יצאו כוכבי ערוץ 10 להפגנה בשמם של 3,000 משפחות בתעשיית הטלוויזיה, ואתמול - כאשר 1,000 הנציגים של אותם משפחות בדיוק עליהם דיברו הכוכבים הפגינו כנגד ערוץ 10 וערוץ 2 - חברת החדשות של ערוץ 10 לא טרחה אפילו לשלוח כתב שיכסה את האירוע. במילים פשוטות זה נקרא סתימת פיות ומהלך אנטי-דמוקרטי".

עוד נמסר מהיוצרים כי "ערוץ 10 חייב לתעשיית הקולנוע הישראלי 40 מיליון שקל. ערוץ 10 מפר חוק וחייב ליצירה המקורית הישראלית בטלוויזיה למעלה מ-100 מיליון שקל. אין ספק כי ערוץ 10 חצה מזמן את כל הקווים הנורמטיביים של חברה מכבדת חוק".