פישר לא מחכה לאוצר: עומד להציג הצעת תקציב משופרת

בנאומו האחרון, נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר רמז על הנעשה ואמר כי הוא מקווה ומניח שנראה שינוי בהרכב התקציב שישתקפו סדר העדיפויות חדש של הממשלה

מחלקת המחקר של בנק ישראל, בראשות קרנית פלוג, מסיימת בימים אלו, יחד עם הנהלת בנק ישראל, לגבש הצעת תקציב חלופית ומשופרת ולהציגה לראש הממשלה ולציבור כבר בשבוע הזה, כך נודע ל"גלובס".

בנאומו האחרון, נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר רמז על הנעשה ואמר כי הוא מקווה ומניח שנראה שינוי בהרכב התקציב שישתקפו סדר העדיפויות חדש של הממשלה, מתאים יותר להתמודדות המשק עם המשבר הכלכלי. התוכנית המתגבשת נעשית ללא שיתוף פעולה עם משרד האוצר אך בסופו של יום מדגישים בבנק ישראל כי היא תיושם בשיתוף עם האוצר.

בבנק ישראל תכננו להודיע היום על מסיבת עיתונאים שהייתה אמורה להתקיים ביום רביעי הקרוב, אך הפרסומים בכלי תקשורת אחרים על פרטי התוכנית לכאורה עלולים לדחות את חשיפת התוכנית. גורם בכיר בבנק ישראל מסר כי "מרכיבי התוכנית שמופיעים בכלי תקשורת אחרים אינם נכונים והם התבססו על ספקולציות על בסיס שלושת הנאומים האחרונים של הנגיד".

הבשורה לפיה בנק ישראל מתערב בתחום משרד האוצר (הצעת תקציב) צפויה להתקבל בהפתעה ויתכן כי בסוף השבוע עדכן בנק ישראל את האוצר על תוכניתיו ופרטי היוזמה דלפו. נזכיר כי למרות שמלאכת התקציב נופלת על משרד האוצר, נגיד בנק ישראל הוא היועץ הכלכלי הבכיר של הממשלה ובאופן מסורתי מחלקת המחקר של בנק ישראל, תמיד תרמה את תרומתה לעיצוב המדיניות הכלכלית.