חברת חשמל הזמינה את זרמון-גולדמן לשימוע נוסף לגבי מכרז הפרסום החדש

זאת כדי לבחון את עמידתו בתנאי הסף של המכרז ; המשרד התבקש בין היתר להוכיח כי הוא אכן האחראי על מלוא תקציב הפרסום של חברת האופנה פוקס

העלילה במכרז הפרסום של חברת חשמל ממשיכה להסתבך: משרד הפרסום זרמון-גולדמן הוזמן שוב לשימוע, כדי לבחון בין היתר את עמידתו בתנאי הסף של המכרז. כך נודע ל"גלובס".

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", זרמון-גולדמן כבר הוזמן לשימוע אחד, כמו גם יהושע TBWA המתמודד גם הוא על התקציב. המשרד היחיד שלא נקרא לשימוע הוא מקאן-אריקסון.

נראה כי בחברת חשמל עורכים בדיקה מדוקדקת לגבי כשירותו של זרמון-גולדמן לעמוד במכרז. המשרד התבקש בין היתר להוכיח כי הוא אכן האחראי על מלוא תקציב חברת האופנה פוקס (המטופל במשרד מעל לעשור).

כזכור, תנאי הסף קבעו כי במכרז יכולים להתמודד משרדים שניהלו תקציבים בהיקף של 100 מיליון שקל בשנים 2006-2007. תנאים אלה, היו עלולים להשאיר את זרמון מחוץ לתמונה. יתרה מזאת: במסגרת המכרז החדש הוסיפה חברת חשמל סעיף המבהיר כי "החברה רשאית לפסול על-פי שיקול דעתה הבלעדי הצעה של מציע במכרז, אם אותו מציע נתן בעבר שירות לחברה וקיים ניסיון עבר שלילי עימו ו/או התקבל מידע שלילי אודותיו".

תקציב הפרסום של חברת חשמל טופל בשנה האחרונה במשרד הפרסום זרמון-גולדמן, שזכה בו לאחר מכרז מתוקשר שהסעיר את הענף. גם במכרז הקודם הועלו טענות קשות בקרב בכירים בענף הפרסום. בין היתר נטען כי מדובר במכרז שאינו בוחן יכולות מקצועיות, וכי בלתי אפשרי להרוויח בו.

למרות המרמור, בחרו 6 משרדים להתמודד על התקציב: מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי, שלמור-אבנון-עמיחי, באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן וזרמון-גולדמן שהגישו הצעות. עם סיום המכרז החליטה ועדת המכרזים כי הזוכה במכרז הוא מקאן-אריקסון, אולם בעקבות פנייה לבית המשפט על כשל טכני בהצעת מקאן, שונתה ההחלטה והוכרז כי זרמון-גולדמן זכה במכרז.

שנה בלבד לאחר אותו מכרז, יצאה חברת חשמל למכרז פרסום חדש. בזרמון-גולדמן לא הסכימו עם ההחלטה, ופנו לבית משפט בבקשה לחייב את חברת חשמל לעמוד בהתחייבויותיה למכרז הקודם. התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט.

אילון זרמון מסר בתגובה לידיעה: "אכן הוזמנו לפגישה נוספת בחברת החשמל מחר בבוקר".

מחברת חשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל אינה מגיבה באשר למכרזים תלויים ועומדים, שטרם התקבלה הכרעה לגביהם והם מונחים על שולחנה של ועדת המכרזים. מדובר במכרז דו-שלבי, שהשלב הראשון טרם הסתיים בו, וממילא טרם נפתחו ההצעות המסחריות".