בוימלגרין קפיטל עלולה לא לעמוד בתשלום האג"ח הקרוב - התשואה לפדיון על סדרה א' כבר גבוהה מ-1,000%

החברה מבקשת להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח לפני התשלום בסוף החודש הבא - אז תצטרך לפרוע 16.7% מהקרן וקופון של 6.7% עבור ריבית

חדלות הפירעון בדרך? בוימלגרין קפיטל , הנמצאת בשליטת (89.8%) שעיה בוימלגרין, לא תצליח לעמוד בהתחייבויותיה בזמן כלפי מחזיקי אגרות החוב.

התשלום הקרוב בסוף חודש אפריל 16.7% מהקרן וקופון של 6.7%. היקף הסדרה כ-180 מיליון שקל. החברה לא הצליחה לעמוד בתוכנית תזרים המזומנים שלה שפורסמה בחודש דצמבר האחרון: מכירת מתחם אסותא והכנסת שותף לפעילות המלונות.

בהודעת החברה לבורסה נמסר כי "עקב חשש לתשלום הקרוב תפתח החברה במגעים לגיבוש הסדר עם מחזיקי האג"ח. החברה צופה קושי בעמידה, בטווח הזמן הקרוב, בתכנית למימוש הנכסים. דירקטוריון הסמיך את ההנהלה לפתוח במגעים עם מחזיקי אגרות החוב במטרה לגבש הסדר בנוגע לחובות החברה". בתחילת החודש הבא תתקיים אסיפת אג"ח משותפת לשתי סדרות האג"ח: א' ו-ג'.

מלבד ההתחייבויות למחזיקי האג"ח הנושה המשמעותי ביותר של החברה הוא בנק מזרחי-טפחות, שביחד עם בנקים נוספים נחשב לנושה מובטח. במקרה של פירוק החברה הבנקים יקבלו ראשונים את הכסף ורק לאחר מכן מחזיקי האג"ח והסיכוי שיישאר להם משהו, במצב היום כשמחירי השוק נמוכים, קטן מאוד.

חוסר האמון בחברה בא לידי ביטוי בתשואות על האג"ח: יותר מ1,000% על סדרה א' ו-245% על סדרה ג'. בוימלגרין קפיטל עדיין לא פרסמה את הדוחות לסיכום 2008, אך לדו"חות האחרונים צורפה הערת "עסק חי", המשקפת את החשש מפני דיפולט. עם תזרים מזומנים שלילי של 193 מיליון שקל והפסד של 129.3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2008, לא היו רבים שחשבו שיש סיכוי שהחברה תעמוד בהתחייבויותיה בזמן, ודאי לא נוכח ההחרפה במשבר העולמי. היקף האשראי של הקבוצה במאוחד (כולל כל חברות הבת) עצום: התחייבויות השוטפות מסתכמות ב-3.5 מיליארד שקל וההתחייבויות לזמן ארוך ב-4.3 מיליארד שקל.

בתוך כך, נציין, הודיעה החברה הבת (63.8% מהון המניות) אזורים , על אמות מידה פיננסיות בהן התחייבה לעמוד במסגרת אשרור מסגרות האשראי הבנקאיות שלה ושל החברות הבנות בבעלותה המלאה, אזורים בנין ושיכון ופיתוח. התנאים כוללים שמירה על הון עצמי מזערי לכל אחת מהחברות ויחס מזערי של אותו הון מתוך כלל המאזן; שעבוד שוטף על נכסי אזורים בנין; התחייבות לא לשעבד את החזקות אזורים בחברות הבנות; הגבלות מסוימות על פרעון הלוואות.

ואולם התנאי המרכזי הוא שמירה על יחס חוב פיננסי ל-CAP נטו, המוגזר כחוב הפיננסי של החברה, בתוספת ההון העצמי וזכויות המיעוט. הבנקים, כך מדווחת אזורים, יוכלו להעמיד את כל האשראים לפירעון מיידי אם לא תעמוד באמות המידה האמורות.