הרשתות נערכות לפסח: רמי לוי מחליף את העוף בחבילת מצות וקוטג' בשקל

זאת לאחר שמספר רשתות מזון החליטו להעניק חבילת מצות בחינם או בשקל, בהתניית קנייה ; לוי לעומת זאת אינו מתנה את המבצע בקנייה ; שוק המזון נמצא במגמת ירידה כתוצאה מהמיתון, וברשתות מחכים לקניות לחג

האם מצות בשקל יחליפו את הגימיק השיווקי של עוף בשקל בקניות לחג הפסח? רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה ומוביל "מלחמת העוף", מסר היום (ה') ל"גלובס" כי החל מיום א' הקרוב הוא ימכור חבילת מצות 1 ק"ג בתוספת של קוטג' או גבינה לבנה במחיר של שקל אחד בלבד. כמו כן, לוי מוסר כי הרשת לא תתנה את ההטבה בהתניית קנייה כלשהי ברשת.

לדבריו, מימוש ההטבה יוגבל לפעם אחת או פעמיים בלבד לכל קונה על מנת למנוע רכישות סיטונאיות ברשת, ויהיה תקף עד גמר המלאי. לדברי לוי, עלות ההטבה לחבילת מצות וגבינה עומדת על 15 שקל לרשת, ועלות המבצע כולו יעמוד על כחצי מיליון שקל, סכום שמשמעו כ-35 אלף מימושים.

"אני צופה עשרות אלפי מימושים. כמו שעשיתי טוב ללקוחות עם העוף והסופגניות, כך אני עושה עכשיו טוב לצרכנים, וזה חוזר אליי בגדול כי הלקוחות שומרים לי נאמנות ומצביעים ברגליים", אומר לוי.

לוי נוקט בצעד זה לאחר שמספר רשתות מזון החליטו להעניק חבילת מצות בחינם או בשקל, וזאת בהתניית קנייה. רשת יינות ביתן החלה כבר לפני כחודש בהענקת חבילת מצות של 2.5 ק"ג בחינם, וזאת בהתניית קנייה של 1,000 שקל ברשת. ברשת מגה בול מציעים חבילת מצות חינם בהתניית קנייה של 500 שקל בחנות. על 500 שקל נוספים מציעים במגה חבילת מצות נוספת חינם או יין.

רשת ויקטורי מעניקה חבילת מצות בשקל בהתניית רכישה של 199 שקל בחנות, ואילו רשת קו-אופ ישראל מציעה מצות בשקל בהתניית קנייה של 300 שקל, במסגרת מבצע שבו מוצעים 10 מוצרים שונים כל אחד בשקל. ברשת שופרסל החלו במבצע 10 מוצרים ב-10 שקל כל אחד, ולא החליטו עדיין כיצד להגיב למבצעי המצות השונים.

שוק המזון ומוצרי הצריכה נמצא במגמת ירידה כתוצאה מהמיתון, ולפיכך ברשתות המזון מחכים בכיליון-עיניים להתעוררות משמעותית של המכירות לקראת החג. שיא העלייה במכירות החג נרשם בדרך-כלל כשבוע לפני החג.

מנתוני רשתות שיווק עולה כי סך הקניות של משפחה בשבועיים לפני החג גדול יותר ב-30%, וזאת בהשוואה לקניות של אותה משפחה בשבועיים ממוצעים ללא חג.

"עם כל הכבוד - משפחה לא קונה 7 חבילות מצות, ולכן הנחה של 25 שקל על סל קנייה יקר של 500 שקל אינה משמעותית במיוחד. הטריקים האלה קיימים כל שנה ועובדים כל שנה. זה גימיק שיווקי. בסופו של דבר, הנחה על עוף ובשר משמעותית יותר", אומר היום קמעונאי בשוק ל"גלובס".