מה נותר מ"גל הפטריוטיזם היהודי" שהסתער במהלך מבצע "עופרת יצוקה" על מגדל המגורים של צמח המרמן בנווה צדק? 7 דירות מכורות מ-168

בסוף ינואר הוציאה חברת הנדל"ן הודעה לעיתונות לפיה הגיעו לפרויקט בנווה צדק 77 פניות מיהודי צרפת ו-88 פניות מיהודי ארה"ב - אלא שנתוני המכירה העגומים נחשפים עכשיו, בדו"חות הכספיים ל-2008 ; ובינתיים, בארץ "מבצעי המיתון": שכר דירה עד האכלוס בשווי של עד 110 אלף שקל לרוכשי דירה בפרויקט "עיר ימים" ברמת פולג

חברת הנדל"ן צמח המרמן מדווחת, במסגרת דוחותיה הכספיים ל-2008, כי השלימה מכירה של 7 דירות בלבד מתוך 168 בפרויקט המגדל שלה בשכונת נווה צדק בת"א.

כמו כן, מודה כעת החברה כי לא תעמוד ביעד המכירות הראשוני, שעל פיו קיבלה אשראי לפרויקט מבנק לאומי . למעשה, צמח המרמן מודיעה כי פנתה לבנק לאומי בבקשה להאריך את התקופה להשגת יעדי המכירות המוקדמות בפרויקט עד ל-31 בדצמבר 2010.

כל זה מעניין משום בסוף ינואר השנה, בעיצומה של הלחימה בעזה, הוציאה צמח המרמן הודעה לעיתונות לפיה "גל פטריוטיזם של יהודי ארה"ב וצרפת שטף בפניות את נווה צדק על הים במהלך המלחמה". לפי ההודעה ההיא, 77 פניות הגיעו מצרפת ו-88 פניות הגיעו מארה"ב - וכל זאת, רק במהלך ימי הלחימה.

דרור מרמור, עורך מוסף הנדל"ן של "גלובס", פרסם כבר אז טור דעה שכלל את השורות הבאות: " האם לפניות של יהודים חביבים מפריז או מניו יורק יש משמעות כלשהי מול הקיפאון והשיתוק במכירות עצמן במגורי היוקרה? לא ממש. אפילו פחות מלמספר הבעיטות לשער... בינתיים, יש גם נתונים אחרים, שהחברה פחות מבליטה: יתרת המזומנים שלה הסתכמה בסוף הרבעון השלישי בפחות מ-9 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שבשנת 2007 עמד על סכום צנוע של 2 מיליון שקל, הפך בתום הרבעון השלישי לסכום שלילי עצום - 96 מיליון שקל, זאת בעקבות השקעה בקרקע ובמבנים בסך 136 מיליון שקל".

החברה הגיבה אז באמירה ש"כל עסקה מתחילה בפניה ובהתעניינות מציבור הרוכשים. החברה תדווח על נתוני המכירות בפרויקט נוה צדק על הים במועד ובמסגרת המתאימים ועל פי ההנחיות של הרשות לניירות ערך" - אבל, היום כבר ברור מי צדק...

חיים פייגלין, מנכ"ל חברת צמח המרמן, מסר בתגובה היום ל"גלובס": "2008 הייתה שנת שיא במכירות של החברה. הדירות שנמכרו ממוקמות כולן בחלק התחתון של המגדל, במחיר ממוצע של כ-3.5 מיליון שקל לדירה. הדירות נמכרו כולן בתקופת המשבר הנוכחית, אשר במהלכה קיים קיפאון בשוק דירות היוקרה/מגדלים, על כן אנו שבעי רצון ממכירת 7 הדירות בסיטואציה הנוכחית".

ובינתיים, ברמת פולג

נדמה כי אין סוף ל"מבצעי המיתון" של יזמי הנדל"ן בישראל, לנוכח המיתון והמכירות המדשדשוות: החברות חברת שיכון ובינוי ואזורים מציעות היום (ג') מתן שכר דירה עד האכלוס , בשווי של עד 110 אלף שקל, לרוכשים דירה בפרויקט "עיר ימים" במהלך חודש אפריל.

פרויקט "עיר הימים" ממוקם ברמת פולג. בפרויקט שישה מגדלים בני 21 קומות כל אחד, המצויים בקרבת הים. בפרויקט 456 דירות - 5 חדרים ופנטהאוזים.

במקביל, הודיעה שיכון ובינוי נדל"ן כי תעניק 100 אלף שקל הנחה לכל רוכש דירה בפרויקט הבנייה שלה ברחובות, "רחובותי". בפרויקט ייבנו 227 דירות מול פארק ויצמן ובית הנשיא הראשון. פרסומי החברה מדברים על דירות 4-5 חדרים, מיני-פנטהאוזים, פנטהאוזים ודירות גן.

בסבך זה של הודעות לעיתונות, מבצעיים "יצירתיים" והרבה עשן ומעט אש - בסבך זה, נדרשים להתנהל כיום רוכשי הדירות בישראל. כלומר, מי מהם שכבר מאס בישיבה על הגדר, או נאלץ מסיבות אישיות לרדת ממנה.