אברהם גורביץ': "אם רוצים שניתן את כל מה שיש לנו ולבוא לנאמן עם קופת צדקה, אז אנו מעדיפים ללכת לפירוק"

סגן יו"ר ארזים מציב גבולות במלחמה שהכריזה נגדו נציגות מחזיקי אג"ח ד': "לא ננהל הסדר עם מחזיקי אגח ד' - יש בנינו פערים מהותיים" ; מחזיק אג"ח ד': "ההסדר פועל באופן מובהק לרעתינו"

"לא נלך לכזה דילול וכאלה שיעבודים גורפים. זה כמו לבקש מאתנו פירוק. אם רוצים שניתן את כל מה שיש לנו ולבוא לנאמן עם קופת צדקה - אז אנו מעדיפים ללכת לפירוק". כך אמר אברהם גורביץ', סגן יו"ר ארזים ואח של מאיר גורביץ', בעל השליטה, בחברה הנדל"ן למחזיקי אג"ח ד' במהלך אסיפה שהתקיימה היום.

ברקע, נזכיר, איום של נציגות מחזיקי האג"ח לחברה להעמיד לפרעון מיידי את סדרת האג"ח, הכוללת כ-200 מיליון שקל. תשובתה הרשמית של חברת ארזים הייתה בדמות הגשת תביעה ב-16 באפריל כנגד נאמן האג"ח חברת הרמטיק נאמנות. "לא ננהל הסדר עם מחזיקי אגח ד' - יש בנינו פערים מהותיים", אמר היום גורביץ'.

ההסדר כולל רכישת שליש מהחוב על ידי החברה ממחזיקי האג"ח על פי מחירי האג"ח בתחילת חודש אפריל והקצאת 20% ממניות החברה לטובת מחזיקי האג"ח. תשלום הריבית ישולם במועד. מחזיקי האג"ח מתבקשים מצידם לדחות את פרעון הקרן החל מיוני 2009 ועד ליוני 2016.

מחזיק אג"ח מסדרה ד' ציין באסיפה כי "בהסדר יש עדיפות ברורה לאג"ח ב' ו-ג' , כי באגח ד' מועדי הפרעון רחוקים יותר. ההסדר פועל באופן מובהק לרעתינו. זה הציע שני תיקונים: דרישה להעמדה לפרעון מיידי ולהורות לחברה למכור את מקבץ קאפלה. "כדי להגיע לתזרים תפעולי בעתיד יהיה צורך במחזור חובות, וקשה לראות כיצד זה יקרה כיוון ששווי הנכסים נמוך משווי ההלוואות".

רו"ח גבי טרבלסי, מנציגות מחזיקי אג"ח ד', הגיב גם הוא. "נתבקשנו לבחון את מצב החברה ולהציע פתרונות. הגענו למתווה של הסדר שנשלח למחזיקי האג"ח והוא מטיב עם כל הסדרות ועם החברה, גם אם יש אי הסכמות. המחלוקת המרכזית עם החברה היא, האם לשעבד 50% או 100% ממקבץ "קאפלה" ודרישה שהתזרים מהנכס יובטח לטובת חשבון מיוחד".

המקבץ, יצוין, הוא ששה בניינים המושכרים ליצרנית מזון גדולה באנגליה, שהיא גם השוכרת השנייה בגודלה של נכסי ארזים. חברת המזון פיטרה במהלך השנה האחרונה כשליש מהעובדים, אך לא ביטלה חוזה שכירות עם ארזים. תזרים המזומנים מהנכס משמעותי לחברת הנדל"ן, שנקלעה למשבר בעקבות ירידת שווי הנכסים באנגליה. "אנו לא מודאגים מהנכס ותהיה בקרוב הערכת שווי שלו שתהיה קצת יותר גבוהה מהשווי בספרים", אמר גורביץ' בעניין זה.

רו"ח טרבלסי הוסיף ואמר, כי "המצב של החברה שיש נכסים שהבנק יכול לקחת והוא לא עושה זאת. יש לחברה תזרים מזומנים מנכסים מניבים. צריך פתרון שגם אם המצב הכלכלי בעולם לא ישתפר תהיה לנו בטוחה. הסדר עדיף באופן מובהק למחזיקי האג"ח".

מחזיקת אג"ח אחרת אמרה: "ב-2014 תהיה בעיה להחזיר לנו את החוב. צריך לבחון איזה נכסים כדאי לאפשר לחברה לנטוש ולשנות בהתאם את שטר הנאמנות. אין סיבה לוותר על החוב במחיר נמוך ממחיר השוק, אבל לא צריך להתנהל מולם בבתי משפט".

עו"ד דן עופר מהרמטיק נאמנות, ביקש מאברהם גורביץ' למשוך את התביעה. "אנחנו לא יכולים למשוך את התביעה. דחפתם אותי לפינה ואין לנו ברירה", השיב לו גורביץ'.

עופר: "יש משהו שאנו יכולים לעשות כדי שתמשכו את התביעה?" בתגובה ענה לו גורביץ': "תצהירו שאנו סולבנטים ולא חדלי פרעון".

ארזיםארזים