לפני רכישתה: הפסדי סאן מיקרוסיסטמס קפצו ברבעון הראשון כמעט פי 6 ל-201 מיליון דולר

החברה פיספסה את הצפי - בשורה העליונה והתחתונה ; המכירות צנחו ב-20% והסתכמו ב-2.61 מיליארד דולר, פחות מהצפי להכנסות של 2.86 מיליארד דולר ; סאן לא סיפקה תחזיות לרבעון השני

חברת המחשבים מפתחת "ג'אווה", סאן מיקרוסיסטמס , שתירכש בקיץ הקרוב ע"י אורקל תמורת כ-7.4 מיליארד דולר, במה שהוגדר בשווקים כרעידת אדמה בענף המחשוב, פירסמה אמש (ג') לאחר סיום המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2009.

הפסדיה של יצרנים השרתים והתוכנה קפצו ברבעון הראשון, על רקע הוצאות גבוהות של תהליך רה-ארגון בחברה, וירידה של 20% במכירות.

סאן דיווחה על הפסד רבעוני של 201 מיליון דולר, שהם 27 סנט למניה, כמעט פי 6 יותר מהפסדים של 34 מיליון דולר או 4 סנט למניה ברבעון הראשון של 2008. המכירות, כאמור, צנחו ברבעון ב-20% והסתכמו ב-2.61 מיליארד דולר, פחות מתחזיות האנליסטים להכנסות של 2.86 מיליארד דולר.

בניכוי חיובים חד-פעמיים, הכוללים הוצאות של 46 מיליון דולר על מהלך הרה-ארגון, שגם עלה לאלפים מעובדים במשרתם, סאן הפסידה 7 סנט למניה. האנליסטים חזו לה הפסד של 19 סנט למניה, אך עם זאת, שני המספרים לא ניתנים להשוואה משום שהחברה ניכתה סעיפים והוצאות, שאנליסטים כן לקחו בחשבון בתחזית. אם שני הצדדים מתייחסים באפן דומה לאותם סעיפים והוצאות, סאן רשמה הפסדים הגבובים ב-5 סנט למניה יותר מצפי האנליסטים.

סאן לא סיפקה תחזיות לרבעון השני, או קיימה את שיחת הועידה המסורתית עם אנליסטים, ככל הנראה על רקע הרכישה הצפויה בחודשים הקרובים.