סגן נשיא ברנו: החברה תפרוש בטורקיה תשתית להחלפה מהירה של סוללות ברכב חשמלית

גילה כי החברה מתכוונת לשווק גרסאות חשמליות של ה"קליאו" וה"טווינגו" עם מנועים בהספק 70 כ"ס

רנו מתכוונת לפרוש בטורקיה תשתית להטענה והחלפת סוללות במתכונת דומה לזו שפיתחה "בטר פלייס". כך גילה בראיון לעיתונות הטורקית ג'אק פרוסט, סגן נשיא בכיר להנדסה בקונצרן רנו. לדברי פרוסט בטורקיה יופעלו גם תחנות להחלפה מהירה של סוללות, בתוך כ-5 דקות, ולא רק נקודות הטענה. פרוסט אומר כי הנושא נמצא כיום בדיונים בין רנו לממשלת טורקיה.

ככל הידוע "בטר פלייס" לא אמורה לפעול ישירות במדינה כך, שרנו עשויה לרכוש ממנה רישיון לשימוש בטכנולוגיה לצורך הקמת התשתית.

יצוין כי טורקיה נחשבת לאתר יעד "טבעי" להקמת תשתית ההחלפה המהירה של סוללות בשל העובדה שהמכונית החשמלית הראשונה, שתתמוך בטכנולוגיה הזו, תיוצר במפעל רנו OYAK בעיר בורסה ולפיכך נהנית מעידוד הניתן לרכב מתוצרת מקומית.

פרוסט חשף כי רנו עובדת כיום במקביל על פיתוח פיתרון שיאפשר טעינה מהירה מאד של סוללות ברכב חשמלי, מבלי להוציא אותן מהרכב. לדבריו הפיתרון יאפשר הטענה מלאה בתוך כחצי שעה בלבד במקום כ-6 שעות. לדברי פרוסט מפתחת רנו במקביל גרסאות חשמליות של הרנו קליאו והרנו טווינגו, בנוסף לגרסה חשמלית של רנו קנגו. המכוניות החשמליות הקטנות יצוידו במנוע חשמלי בהספק של כ-70 כ"ס בעוד שהגדולות יותר יציעו הספקים של עד 140 כ"ס. הוא העריך כי עד 2015 כ-15% מכלי הרכב שתייצר רנו יהיו חשמליים "אולם פריצות הדרך הטכנולוגיות המרכזיות יהיו במנועי בנזין ודיזל".