ג'ורג' חורש פחות ירוק: פרש ממיזם אנרגיות מתחדשות בהודו

שאר השותפים במיזם, בהם גרנית הכרמל של דוד עזריאלי, מתיו ברונפמן וקרן פיטנגו, הגדילו את אחזקותיהם ל-22%

חברת רונין השקעות, שבשליטת יבואן טויוטה, איש העסקים, ג'ורג' חורש, פרשה באחרונה מהמיזם של חברת פוקאל אנרג'י (Focal Energy) להקמת פרויקטים בתחום האנרגיה והתשתיות בהודו. כך נודע ל"גלובס".

בעקבות פרישתה של רונין השקעות, שאר השותפים במיזם, בהם גרנית הכרמל של דוד עזריאלי, מתיו ברונפמן וקרן פיטנגו של חמי פרס, הגדילו את אחזקותיהם מ-18% ל-22%.

פוקאל אנרג'י, בניהולם של תא"ל (במיל) רן שחור ונועם בן עזר, הוקמה לפני מספר שנים, ופועלת להשקעה בפרויקטים בתחום האנרגיה, החשמל והתשתיות בחו"ל, בהיקף של מאות מיליוני דולרים. בין השאר, החברה מקדמת כיום פרויקטים בתחום ייצור חשמל פרטי ואנרגיות מתחדשות בהודו, וזאת על רקע התחזית לצמיחה של 10% בשוק החשמל במדינה.

בספטמבר 2008 הצטרפו גרנית, רונין השקעות, ברונפמן ופיטנגו להשקעה במיזם של פוקאל אנרג'י. במסגרת העסקה, השקיע כל אחד מהשותפים 9 מיליון דולר בחברה משותפת שנרשמה בקפריסין, וקיבלו בתמורה 18.6% ממניות המיזם. כאמור, בעקבות החלטתה של רונין לפרוש מהמיזם, שאר השותפים הגדילו את חלקם ל-22%.

רונין השקעות היא חברת השקעות פרטית, שהוקמה בסוף 2006 ומשקיעה בפורטפוליו רחב של חברות בסדר גודל בינוני באזורים גיאוגרפיים שונים. רונין, המנוהלת ע"י רונית נחום, ביצעה ב-2007 השקעות ב-50 מיליון דולר, שהבולטת בהן הייתה בחברת לומניס. רונין מחזיקה גם ב-11.7% בחברת גילץ של רוני בירם וגיל דויטש, שבין השאר, נכנסה להשקעה באנרגיה הסולארית בספרד.

חורש, נחשב לאחד מאנשי העסקים הנזילים והחשאיים בישראל, הוא הבעלים של סוכנות המכוניות, יוניון מוטורס, יבואנית רכבי טויוטה ולקסוס. הונו האישי נאמד במאות מיליוני דולרים והוא מחזיק גם בפעילות נדל"ן ענפה בחו"ל.

מרונין השקעות נמסר בתגובה כי "כחברה פרטית אין אנו נוהגים להתייחס להשקעות שאנו מבצעים".