מיכאל שטראוס על סטנלי פישר: "למרות שיש לי הרבה הערכה אליו, גם הנגיד יודע לעשות שטויות"

בראיון לגלי-צה"ל תוקף יו"ר שטראוס אחזקות את התנהלות בנק ישראל ביחס להדחת דני דנקנר מבנק הפועלים: "יש הרבה לכלוך ולכאורה מכניסים את הכל לקופסה שחורה ולא מגלים"

"למרות שיש לי הרבה הערכה אליו, גם הנגיד יודע לעשות שטויות", כך אמר הבוקר (ד') מיכאל שטראוס, יו"ר דירקטוריון שטראוס אחזקות, בראיון לתוכנית ""מה בוער" עם רזי ברקאי לגלי צה"ל. "בתקופה בה הרבה מפעלים נסגרו, הוא הביא את הדולר ל-3 שקלים ומשהו". ואולם, שטראוס מתח ביקורת בעיקר ביחס למתיחות בין נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, לבנק הפועלים, על רקע בקשת הבנק המרכזי להדיח את יו"ר הדירקטוריון,

; הטענה המרכזית היא שהנגיד הוא ג'נטלמן. לגבי כל נגיד אחר שהיה מעיר הערה כזאת לאחת מראשי הבנקים - יו"ר הבנק באותו רגע היה מתפטר.

"בנושא העניין הפיננסי בבנקים אני לא מומחה גדול. מה שאני כן מומחה בו זה בניהול. יש דרך של ניהול עסקי בארה"ב ובארץ - ויש דרך שיוצרת מצב מסוים: יש הרבה לכלוך והציבור שואל את עצמו: 'מה היה כאן?'. כאילו מכניסים את הכל לקופסה שחורה ולא מגלים. זה דבר בלתי מקובל בעולם העסקי", אמר שטראוס.

"בשביל מה היה צריך את זה בנק ישראל? נציגי הבנק יודעים בדיוק מה לעשות".

; עד כדי כך שאתה מגדיר כרצח אופי את שנעשה לדנקנר?

"ברור. להוציא מסקנות כשבעולם היו בעיות הרבה יותר גדולות מאלו בבנק? מעולם לא היתה תגובה כזאת או התייחסות כזאת, שנעשתה בצורה מאוד לא עניינית. אני מאוד מקווה, שאם יש משהו שנעשה בצורה לא מקובלת על הדעת, אז לדעתי מי שצריך להסיק את המסקנות זה בעלי המניות של החברה והדירקטוריון.

; האם אתה רואה את קיצו של המשבר לקראת סוף 2009?

"לא, אני ממש לא רואה את הסוף. המצב יותר טוב מבחינת פעילות שנעשתה בבנקים במדינות השונות. השכבה השניה, התעסוקה - כאן אני לא רואה שיש שיפור".