קקטוס הזהב 2009: מקאן-אריקסון הכניס את מספר העבודות הרב ביותר לגמר

אחריו במקום השני - אדלר-חומסקי ; במקום השלישי - גיתם BBDO בפער קטן יחסית ; ראובני-פרידן מדורג במקום הרביעי, ובמקום החמישי יהושע TBWA ; שלמור-אבנון-עמיחי לא משתתף בתחרות השנה

משרד הפרסום מקאן-אריקסון הכניס את מספר העבודות הגבוה ביותר לשלב הגמר בתחרות הפרסום הישראלית קקטוס הזהב - כך נודע ל"גלובס".

אתמול (ג') הסתיים שלב השיפוט בתחרות, במסגרתו קבעו מנהלי קריאייטיב - רובם בתפקידי סמנכ"ל קריאייטיב - מי העבודות שיעלו לשלב הגמר, וניקדו אותן.

מנתונים לא סופיים מסתמן הדרוג הבא של משרדים לפי כמות העבודות: במקום הראשון ובפער מהשאר - מקאן-אריקסון, אחריו במקום השני אדלר-חומסקי, אך בפער קטן יחסית מהמקום השלישי - גיתם BBDO. ראובני-פרידן מדורג במקום הרביעי, ובמקום החמישי יהושע TBWA.

מעניין לראות כי משרדי פרסום גדולים יחסית, או כאלה שהצליחו בשנים קודמות, לא תופסים השנה מקום בראש הרשימה. עם זאת, יש להדגיש כי העלאת עבודות לשלב הגמר אינה מעידה בהכרח על הדירוג הסופי בתום התחרות, שכן היפותטית ייתכן מצב שבו משרד העלה עבודות רבות לגמר - אך לא רשם הרבה זכיות.

בסך-הכל עלו לשלב הגמר כ-230 עבודות, כמו בשנה שעברה. עם זאת, מאחר שהשנה הוגשו רק 711 עבודות, מספר נמוך משמעותית משנה שעברה - המשמעות היא שיש סבירות גבוהה כי השנה יהיו יותר עבודות זוכות - בניגוד לשנה שעברה.

מי שייעדר מהדירוגים השנה הוא שלמור-אבנון-עמיחי, שתפס בשנה שעברה את המקום השני, והחליט השנה שלא לקחת חלק בתחרות - לטענתו משיקולים של חיסכון בעלויות.

כזכור, זו השנה השנייה בה נשפטות עבודות הקקטוס על-ידי אנשי קריאייטיב בלבד, ללא נציגי מפרסמים בחבר השופטים.