אביב גלעדי טרם ביצע את חלקו בהזרמת המזומנים לזכיינית ערוץ 2 רשת

בעלי המניות ברשת החליטו לפני חודשיים להזרים לזכיינית 10 מיליון שקל ; גלעדי טרם הזרים את חלקו, 2 מיליון שקל, כנראה בשל מחלוקת עם שאר בעלי המניות

אביב גלעדי טרם ביצע את חלקו בהזרמת המזומנים לזכיינית ערוץ 2 רשת שנעשתה על-ידי בעלי המניות שלה - כך נודע ל"גלובס". זאת, על אף ידיעות שפורסמו לפני כחודש בחלק מכלי התקשורת בדבר העברת הכספים. מדובר בכ-2 מיליון שקל אותם אמור גלעדי - יחד עם שותפו אודי רקנאטי - להזרים לחברה.

כזכור, כבר לפני חודשיים החליטו בעלי המניות של רשת להזרים לחברה כ-10 מיליון שקל - כל שותף על-פי חלקו היחסי. עיקר ההזרמה נעשתה על-ידי אודי אנג'ל, המחזיק ב-51% ממניות רשת, שהזרים כ-5 מיליון שקל לזכיינית.

רשת נמצאת בבעלות אנג'ל וסמי עופר (51%), גלעדי ורקנאטי (20%), מיכאל שטראוס (16%) ושרפ"ק (13%).

גלעדי החליט בזמנו שלא להזרים כסף לרשת. תקנון השותפות בחברה מאפשר ארכה של מספר שבועות להזרמת הכספים, בתומם אמורים השותפים להחליט מה בכוונתם לעשות בעניין. האופציות במקרים אלה הן דילול חלקו של גלעדי - או נקיטה באמצעים משפטיים. ככל הנראה, בעלי המניות מעוניינים להימנע מאופציות אלה.

ההחלטה להזרים כסף לרשת נבעה מבעיה תזרימית של הזכיינית, אולם מדובר היה בבעיה שהוגדרה אז כ"מינורית", שנובעת בעיקרה מההפסדים שרשמה החברה בתום 2008, כמו גם מההבנה של בעלי המניות כי הבנקים אינם צפויים בימים אלה לספק הלוואות חדשות.

במהלך החודשים האחרונים התגלו חילוקי דעות מהותיים בקרב בעלי המניות ברשת, בעיקר בין אנג'ל לבין גלעדי. גלעדי גרס כי יש לבצע שינוי בהנהלת רשת, וזו גם הסיבה בגינה סירב לקחת חלק בהזרמת כספים לחברה. כבר לפני למעלה מחודשיים העביר גלעדי מכתב לבעלי המניות, בו הוא מבהיר כי יש לבצע שינוי בהנהלה.

סיבה נוספת לחוסר הנכונות של גלעדי להזרים את הכספים לרשת היא ככל הנראה דרישתה של מועצת הכבלים והלוויין מגלעדי למכור את אחזקותיו ברשת, לאור אחזקות צולבות שלו בערוצים המשודרים בכבלים ובלוויין.

יחד עם זאת, לאור השינויים שהתרחשו בהנהלת רשת ומינויו של אבי צבי כממלא-מקום מנכ"ל רשת (מינוי שהיה מקובל על גלעדי), היה נראה כי גלעדי יזרים את חלקו - דבר שכאמור טרם קרה.

גורמים המקורבים לרשת אמרו כי העיכוב בהזרמה של גלעדי נובעת מסיבות טכניות בלבד. יחד עם זאת, גורמים אחרים בזכיינית הבהירו כי מדובר בהחלטה עקרונית, שאינה נובעת מעיכוב טכני כזה או אחר.

עד למועד פרסום הידיעה לא התקבלה תגובתו של גלעדי לידיעה.