יהושע TBWA וזרמון-גולדמן מצטרפים להתמודדות על תקציב עוף טוב

על התקציב מתמודדים גם ראובני-פרידן ואדלר-חומסקי ■ היקף הפרסום למותגי עוף טוב ב-2008 עמד על 4.3 מיליון דולר במחירי מחירון

משרדי הפרסום יהושע TBWA וזרמון-גולדמן מצטרפים להתמודדות על תקציב הפרסום של עוף טוב - כך נודע ל"גלובס". פגישות עם המשרדים צפויות להתקיים בשבועות הקרובים.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", בשלב הראשון פנתה עוף טוב למשרדי הפרסום ראובני-פרידן ואדלר-חומסקי&ורשבסקי ויזמה איתם פגישות היכרות. הפגישות טרם יצאו לפועל שכן המנכ"ל נמצא בימים אלה בחו"ל.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום למותגי עוף טוב ב-2008 עמד על 4.3 מיליון דולר במחירי מחירון (כ-1.5 מיליון דולר במחירים ריאליים). ב-2007 עמד היקף הפרסום של המותג על 2.7 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2006 על 5.7 מיליון דולר במחירי מחירון.

עד עתה טופל תקציב הפרסום של עוף טוב במשרד הפרסום גלר-נסיס, שהצטרף למערך הפרסום של אסם לפני מספר שנים. בהתחלה טיפל גלר-נסיס בסלטי צבר, אך בהמשך הועבר תקציב הפרסום של טבעול מטמיר-כהן לגלר-נסיס, ואילו סלטי צבר הועברו למקאן-אריקסון. תקציב עוף טוב, שהיה אז חלק אינטגרלי מאסם, הועבר לגלר מפוגל-אוגילבי, כחלק מרה-ארגון שערכה אסם בתקציב הפרסום, לאור שביעות הרצון מהעבודה שעשה גלר-נסיס לסלטי צבר ולטבעול. במסגרת המהלך צומצם מערך הפרסום של הקבוצה ל-4 משרדים.

ב-2005 נעשו שינויי בעלות בעוף טוב, במסגרתם מכרה אסם 50% ממניות החברה לקיבוצי בית-שאן - השותפים שהחזיקו עד אז ב-50%. עם זאת, שיתוף הפעולה בכל הקשור לפרסום ובעיקר למדיה נשאר הדוק, ועוף טוב היו חלק מכל השינויים שהתנהלו בשנים האחרונות במערך הפרסום של אסם.

כך, למשל, כשרוכז כל תקציב המדיה של אסם בחברת המדיה יוניברסל מקאן - הצטרף לתקציבים גם תקציב עוף טוב. אך כשזכה מקאן בתקציב זוגלובק, המתנגש עם עוף טוב - הועברו המותגים עוף טוב וטבעול לחברת המדיה מדיה קום של אדלר-חומסקי וגלר-נסיס, שעד אז החזיקה במחצית מתקציב אסם.

לאחרונה הוציאה עוף טוב הודעה לתקשורת בה הודיעה על הפסקת ההתקשרות עם גלר-נסיס, בשל ניגוד אינטרסים הולך וגדל מול טבעול.

התקציבים החלו להתנגש לאחר שעוף טוב פיתחה את קטגוריית השניצלים המוכנים עם ירקות, הדורכת צעד עמוק אל תחומי העיסוק של טבעול, שמשווקת בין היתר גם סדרת מוצרים מצופים הכוללת שניצלים עם ירקות. עם זאת יש לזכור ששותפי גלר-נסיס מנהלים כיום את משרד הפרסום אריאלי - אף הוא חלק ממערך הפרסום של אסם ולכן תמוה שהתקציב לא הועבר לשם.

דובר עוף טוב מסר בתגובה כי המנכ"ל נמצא בימים אלה בחו"ל לצורך סגירת הסכמי ייצוא ועם שובו הוא יתחיל לפגוש את המשרדים המועמדים.