בברקליס מעריכים: התמ"ג של יפן התכווץ ב-14.5% ברבעון הראשון; המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ב-0.4% במאי

גלובס tv [למדור שוקי עולם] ברקליס קפיטל בתחזית מאקרו עולמית לשבוע הקרוב: מאזן הסחר בארה"ב צפוי להצטמצם באפריל ל-27 מיליארד דולר באפריל ■ הייצור התעשייתי בגוש האירו לחודש אפריל יירד ב-0.3%

ברקליס קפיטל מפרסם תחזית לתוצאות נתוני המאקרו המרכזיים שיתפרסמו בשבוע הקרוב בארה"ב, גוש האירו, בריטניה ויפן.

ארה"ב

נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב לחודש מאי שיתפרסמו ביום חמישי, יצביעו על עלייה של 0.4%, לאחר ירידה זהה בחודש אפריל. מדובר בירידה שנתית של 10.1%. תחזית השוק היא לנסיגה חודשית של 0.3% וירידה שנתית של 9.9%.

מאזן הסחר האמריקני שיתפרסם ביום רביעי, צפוי להשתפר: הצטמצם משיעור שלילי של 27.6 מיליארד דולר במארס ל-27 מיליארד דולר באפריל. תחזית השוק היא לנסיגה חדה יותר של 29 מיליארד דולר. מחירי מוצרי היבוא עלו ב-2% במאי לאחר עלייה של 1.6% באפריל, כשבמונחים שנתיים המחירים נפלו ב-17%. מחירי היבוא, ללא התחשבות במוצרי הנפט, נותרו ללא שינוי במאי, ועם ירידה שנתית של 6.2%.

בזירה האירופית

בברקליס קפיטל ירידה חודשית של 0.3% בייצור התעשייתי של גוש האירו לחודש אפריל (יום ו'), כאשר תחזית השוק היא לנסיגה של 0.4%. זאת לאחר ירידה של 2% בשבעת החודשים האחרונים.

מדד הייצור התעשייתי בגרמניה לחודש אפריל שיתפרסם ביום ה' צפוי לרדת ב-1.3%, במונחים שנתיים, כאשר תחזית השוק היא לנסיגה של 0.1% בלבד. כך שהייצור התעשייתי ישאר 2.4% מתחת לממוצע של הרבעון הראשון. נציין כי ביום שישי, נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, צפוי לנאום, ובמהלך סוף השבוע שרי האוצר של מדינות ה-G8 צפויים להיפגש.

בבריטניה

מדד הייצור התעשייתי בבריטניה לחודש אפריל שיתפרסם ביום רביעי, יירד לשיעור שלילי של 0.8%, לעומת ירידה של 0.6% בחודש שעבר, וכשתחזית השוק היא לירידה של 0.2% בלבד. ביום שישי הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) יפרסם את דו"ח האינפלציה לרבעון השני, שצפוי להצביע על קצב עלייה שנתי של 1.9% - פחות מיעד ה-BOE לאינפלציה של 2%-3%.

באסיה

נתוני הצמיחה של יפן שיתפרסמו ביום חמישי צפויים להצביע על כך שהתמ"ג היפני נשחק ב-14.5% ברבעון הראשון, לעומת ירידה של 15.4% בתחזית הקודמית, ותחזית שוק פסימית יותר להתכווצות של 14.9%.