קריאייטיב בשביל הנשמה: קבלו את הקמפיינים החברתיים הקריאטיביים ביותר השנה

השתתפות בקמפיינים חברתיים היא מסורת רבת-שנים בענף הפרסום בעולם, וגם בישראל מתגאים משרדי הפרסום בעבודות קריאטיביות למען מטרות חברתיות ■ "גלובס" מציג 5 קמפיינים חברתיים שעשו את ההבדל

1. "אלכוהול ונהיגה לא הולכים יחד"

איך מראים שאלכוהול ונהיגה לא הולכים יחד? הופכים כיסא בר לכיסא גלגלים

קריאטיב

השנה זכה בפרס מדליית זהב בתחרות קקטוס הזהב בקטגוריית סרטונים, קמפיין שהפיק בהתנדבות משרד הפרסום ראובני-פרידן ובית הפוסט גראוויטי, שמטרתו למנוע מצעירים לנהוג לאחר ששתו.

בסרטון נראה בחור צעיר יושב על כיסא בר ושותה שוט של משקה אלכוהולי. לצד הכוס מונחות מפתחות המכונית. כשהוא מסתובב עם הכיסא כדי לצאת למכונית הופך הכיסא לכיסא גלגלים. הסרטון נחתם בסיסמה "אלכוהול ונהיגה לא הולכים יחד". הקמפיין הופק עבור עמותת "אנשים באדום" - שהקימו לפני 11 שנה משפחות שאיבדו את יקיריהן בתאונות דרכים, במטרה להילחם בתאונות הדרכים. העמותה מהווה מסגרת למשפחות לכוון את כאבן לאפיקי פעולה אפקטיביים.

משרד הפרסום: ראובני-פרידן

2. "תוכל למלא לו את הצלחת ב-SMS"

ההמחשה הוויזואלית לגבי משמעותו של SMS אחד - היא הבסיס להצלחה של הקמפיין לעמותת מאיר פנים

2

קמפיין "תוכל למלא לו את הצלחת ב-SMS" נעשה בהתנדבות על-ידי משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין עבור עמותת 'מאיר פנים'. זהו קמפיין אינטרנט שבו נראה ילד יושב מול צלחת ריקה, שעליה נכתב "תוכל למלא לו את הצלחת ב-SMS אחד". לאחר שליחת ה-SMS רואים את אותו ילד יושב מול צלחת מלאה.

הקמפיין זכה להצלחה רבה בתחרויות פרסום בעולם: הוא קיבל את פרס "אריה הזהב" - המקום ראשון בקטגוריית הפרומו העוסקת בקידום מהלכים בתחרות הפרסום בקאן; ו"אריה ברונזה" - המקום השלישי בקטגוריית שיווק ישיר.

משרד הפרסום: שמעוני-פינקלשטיין

3. הדממת האינטרנט

הקמפיין להגברת המודעות לחיילים החטופים עשה שימוש מושלם ביכולות של האינטרנט

3

קמפיין הדממת האינטרנט נעשה בהתנדבות ע"י y&r אינטראקטיב במטרה להגביר את המודעות העולמית לנושא החיילים החטופים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר, בימים שטרם היה ידוע מה עלה בגורלם.

הקמפיין עלה לאוויר ביום השנה לאירוע, בשעה שבה אירעה החטיפה (09:05), ובמסגרתו התבקשו אתרי אינטרנט להפסיק את שידוריהם למשך חמש דקות. מאות אתרי אינטרנט נענו לבקשה, והשתתפו בהדממה כשהם מעלים בעמוד הבית הרגיל שלהם דף שכותרתו "The soldiers cannot be found" - בדומה לדף The page cannot be found - ובו מסרים הקשורים לחטופים.

הקמפיין זכה להצלחה בתחרויות פרסום בעולם. ההצלחה הגדולה הייתה בפסטיבל קאן - תחרות הפרסום החשובה ביותר בעולם, שבה זכה הקמפיין בשלוש מדליות בקטגוריות מדיה וקד"מ. בנוסף, זכה הקמפיין בתחרות "קליאו הזהב" הנערכת במיאמי.

משרד הפרסום: Y&R אינטראקטיב

4. "דגל אורות התקווה"

דגל האורות של עמותת עלם במגדלי עזריאלי כבר הפך למסורת ביום העצמאות

4

זה שש שנים מעלה עמותת עלם, ביחד עם משרד הפרסום גיתם, את קמפיין "דגל אורות התקווה של עמותת עלם". המיזם נועד לגייס כספים למגוון הפרויקטים שאותם מפעילה עמותת עלם למען נוער בסיכון ולהעלאת המודעות בקרב הציבור לנושא בני-הנוער בסיכון ומצוקה בישראל.

במסגרת זו נקרא הקהל להדליק נורות בדגל ישראל באמצעות שליחת SMS למספר מסוים. כל SMS הוא תרומה של 10 שקלים, ומדליק נורה בדגל האורות הגדול, כשהמטרה היא להדליק את כל הדגל. דגל האורות הוא דגל ישראל ענק, המורכב מ-600 אלף נורות וממוקם בשנים האחרונות בחזית מגדלי עזריאלי בתל-אביב.

הקמפיין שנולד בעבר במשרדי קבוצת גיתם זכה בפרסים בארץ ובעולם: בישראל הוא קיבל את פרס האפ"י ובחו"ל זכה בפרס ליצירתיות של האיגוד הבינלאומי ליחסי-ציבור (IPRA) לשנת 2004.

משרד הפרסום: גיתם BBDO

5. תחשוב שזה היה הילד שלך

הקמפיין של עזר מציון השתמש בכל אמצעי המדיה וזכה להיענות מדהימה

5

בימים שלפני מבצע ההתרמה נראה היה שאיש במדינה לא יכול היה לפספס את פניה של עמית קדוש, הילדה בת 6 שזקוקה להשתלת מוח עצם שביקשה רק דבר אחד - "לעלות לכיתה א'".

נראה היה כי השלטים עם ראשה הקירח נמצאו בכל מקום. אך השלטים שיצר משרד הפרסום אדלר-חומסקי היו רק חלק קטן מפעילות של יחסי-ציבור ענפה. תחת ניהולו של משרד בן חורין-אלכסנדרוביץ' המטפל בעמותת עזר מציון שהייתה שותפה לקמפיין, הוצפה התקשורת באייטמים שהציגו את עמית קדוש ואת דן דן, שני הילדים שעבורם התבצעה ההתרמה, ושסיפרו את סיפורם האישי.

בצד כתבות בטלוויזיה ובעיתונות התבצעה פעילות ענפה באינטרנט, שבמסגרתה הועלו ברשת שני סרטונים על קדוש ועל דן, וסרטון עם הרופא של עמית שהסביר את הצורך בתרומת מוח עצם. במסגרת הקמפיין הופעלו מיילים ויראליים, סרטונים ויראליים, קבוצות בפייסבוק, כתיבה בבלוגים, מיניסייט, ניוזלטרים ועוד.

מבצע ההתרמה עצמו נערך תחת הכותרת "תחשוב שזה הילד שלך", במטרה לגייס כסף לבדיקת סיווג רקמות לדגימות הדם שייאספו, שעלותן כ-180 שקל לדגימה. בנוסף, נקראו האנשים לתרום דם כדי לנסות למצוא תורם מוח עצם פוטנציאלי. לקמפיין הייתה היענות מרשימה, ותוך כמה שעות אזלו המבחנות ברוב מוקדי ההתרמה.

משרד הפרסום: אדלר-חומסקי