ישראמקו מתהדרת בשווי שוק של מניית מעו"ף - אך עיתוי הנפקת הזכויות עלול להשאיר אותה בת"א 75

שווי השוק הריאלי של החברה לפי שער של 34.5 אגורות למנייה עומד על כ-3.13 מיליארד שקל - שווי שוק גבוה יותר מחברות מעו"ף כמו גזית גלוב וחברת הביטוח הראל שמועמדות להיגרע ממנו

בבורסה בת"א ייערך בקרוב עידכון המדדים כשבאופן טבעי השינויים שירכזו את מירב העניין הם השינויים במדד המוביל בבורסה בת"א, הלוא הוא מדד המעו"ף. אחת המניות המדוברות ביותר בזמן האחרון שמועמדת לכניסה למדד היוקרתי היא מניית חברת קידוחי הנפט והגז - ישראמקו .

בעדכון המדדים נבדקות החברות הנסחרות בבורסה על פי תנאי סף כשהראשון מביניהם הוא שווי השוק שלה ואחזקות הציבור שלה נכון ל-15 ביוני. שווי השוק הקובע, הוא השווי הממוצע במחצית הראשונה של חודש יוני.

מנייה המועמדת לכניסה למדד צריכה להציג שווי שוק גדול ב-20% מהמניה אותה היא צריכה להחליף במדד. במידה ומתקיימים התנאים המנייה נכנסת למדד במקום מנייה שהיתה בו.

שווי השוק של ישראמקו עומד כעת על 1.465 מיליארד שקל כשלאחר הנפקת הזכויות, שווי השוק הריאלי של החברה לפי שער של 34.5 אגורות למנייה עומד על כ-3.13 מיליארד שקל. שווי שוק גבוה יותר ממניות מעו"ף כמו גזית גלוב , וחברת הביטוח הראל שמועמדות להיגרע ממנו. אך למרות זאת, העיתוי של הנפקת הזכויות שהגדילה את שווי השוק היה מאוחר מידי ונראה כי בחישוב ממוצע עלולה ישראמקו למצוא עצמה נשארת במדד ת"א 75.

ב-3 לחודש רשמה המניה נפילה יומית של 18.8% בעקבות מכירות של תעודות סל בצירוף של פקודת מכירה שגויה שבוטלה לאחר המסחר. המניה תיקנה בחזרה את מירה העלייה.

נכון לשער הנעילה שנקבע אתמול, זינקה מניית החברה ב-598%, רוב העלייה במניית החברה היה מתחילת שנת 2009. מתחילת השנה רשמה המניה זינוק של 418% בעקבות ההודעות על תוצאות הקידוחים "דלית" ו"תמר".