שליטתו של בוימלגרין בחברת הנדל"ן אזורים מתרופפת: יורם טורבוביץ' מונה ליו"ר החברה

המהלך הונע על ידי הנושה הגדול של בוימלגרין - בנק מזרחי טפחות ■ טורבוביץ' כיהן עד לא מזמן כראש הסגל במשרד ראש הממשלה אהוד אולמרט והוא מועמד לכהן כדירקטור בבנק הפועלים

שליטתו של שעיה בוימלגרין בחברת הנדל"ן אזורים מתרופפת והולכת. יורם טורבוביץ', לשעבר ראש הסגל במשרד ראש הממשלה בתקופתו של אהוד אולמרט, מונה ליו"ר אזורים במקומו של בוימלגרין. זאת, כחודש בלבד לאחר שקיבל הצעה זו מידי בנק מזרחי טפחות, הנושה הגדול ביותר של בוימלגרין. אזורים, נציין, היא החברה הבת של בוימלגרין קפיטל, שבשליטת שעיה בוימלגרין.

טורבוביץ', שכיהן בעבר כממונה על ההגבלים העסקיים, מכהן היום כאיש עסקים פרטי ומייעץ ללב לבייב. לאחרונה נודע כי שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים , מתכוונת למנות את טורבוביץ' לדירקטור בבנק, וכעת ממתינים לאישורו של המפקח על הבנקים למינוי זה.

רק ביום ראשון הגדיל בוימלגרין את הביטחונות לבנק מזרחי טפחות ב-25 מיליון דולר ל-75 מיליון דולר בסך הכל. במקביל להגדלת הביטחונות, הסכים הבנק לארכה של 30 ימים לפחות, במהלכם לא יינקטו הליכים להעמדת האשראי שנתן לחברה.

חובותיה של בוימלגרין קפיטל לבנק מזרחי מסתכמים ב-650 מיליון שקל. כנגד חוב זה משועבד הנכס המרכזי של החברה - חברת הנדל"ן אזורים, אולם מניותיה באזורים שוות כיום רק כ-250 מיליון שקל, ועל רקע זה, בין היתר, נדרש בוימלגרין להגדיל את הביטחונות לבנק. מלבד בנק מזרחי טפחות, לבוימלגרין נושה נוסף - מחזיקי האג"ח - להם חייבת החברה כ-400 מיליון שקל.

בוימלגרין קפיטל סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 53 מיליון שקל, וזאת בהמשך להפסד של 437.4 מיליון שקל בסיכום 2008. היקף ההתחייבויות של החברה (במאוחד, כולל כל החברות הבנות) הוא 7.7 מיליארד שקל, ובמאזנה גירעון בסך 292 מיליון שקל בהון העצמי. רואי החשבון של החברה צירפו עוד לדו"חות 2008 הערת "עסק חי", המטילה ספק בהמשך קיומה.