ב-12 החודשים האחרונים, נמשכה העלייה בכוח קניית מזון המופנה לסופרמרקטים מקומיים זולים - 19.1% כיום, לעומת 15.1% לפני כשנה ו-11% לפני 3 שנים. כך מסר דודי מנביץ, יו"ר ועדת השיווק באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים וסמנכ"ל אסם, בהסתמכו על סקר שערך באחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים.
לדברי מנביץ, ההסבר לכך עשוי להיות פתיחה של סופרים מקומיים זולים במקביל למיעוט בפתיחת סניפים של הרשתות המאורגנות.
הסקר נערך טלפונית בקרב 600 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית. את הסקר ערך מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה.
מהנתונים עולה, כי שיעור המרכזים את קניותיהם בסופרים המקומיים הזולים גבוה יותר בקרב משפחות בגילאי הביניים 35-54 (30%), לעומת מבוגרים 55 פלוס (23%), ובקרב משפחות בעלות 3 נפשות ויותר (30%), לעומת משפחות עם נפש אחת או שתיים (21%).
עוד מתברר מהסקר, כי חלה עלייה בכוח קניית המזון שמופנה לסופרים הענקיים, 29% כיום, לעומת 25.5% אשתקד ו-23.5% לפני 3 שנים.
שיעור המרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה גבוהה (56%) ובינונית (46%), בהשוואה לבעלי הכנסה נמוכה (35%). כן, הוא גבוה יותר בקרב משפחות בעלות מספר נפשות הגבוה מחמש (49%), בהשוואה למשפחות עם 1-2 נפשות (37%) ועם 3-4 נפשות (43%).
במקום השלישי נמצאים הסופרים השכונתיים של הרשתות, המושכים כיום 13.2% מכוח קניית המזון. עוד עולה מהסקר, כי המכולות מושכות 12.9% מכוח הקנייה של מזון. זאת, לעומת 16.2% לפני שנה. מנביץ מציין, כי הירידה בכוח הקנייה של המינימרקטים היא כנראה חלק מסימני המיתון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.