תקציב הפרסום של קבוצת קידום עובר ליהושע TBWA

התקציב, בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר, טופל בשנים האחרונות בגלר-נסיס

תקציב הפרסום של קבוצת קידום עובר ליהושע TBWA - כך נודע ל"גלובס". התקציב טופל בשנים האחרונות בגלר-נסיס LB.

גלר-נסיס קיבל את תקציב קבוצת קידום באמצע 2006, בעקבות מכרז בו התמודדו גם משרדי הפרסום פוגל-אוגילבי, מקאן-אריקסון ויורו ישראל. קודם לכן, למרות שלאורך השנים כללה הפעילות הפרסומית של הקבוצה גם קמפיינים בטלוויזיה, היא לא התקשרה עם משרד פרסום כלשהו: הקריאייטיב נעשה על-ידי צוותי פרילנסרים, והמדיה נרכשה על-ידי יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון.

לאחר המכרז הועבר תקציב הקריאייטיב לגלר-נסיס, אך תקציב המדיה של הקבוצה נשאר בידי יוניברסל מקאן, למרות שגלר-נסיס שותף בחברת המדיה מדיה קום, ומנהל דרכה את כל נושא רכישת ותכנון המדיה.

קידום נוסדה בשנת 1981, והיא כיום חברת החינוך הפרטי הגדולה בישראל. החלק הגדול של הקבוצה הישראלית היא חברת "קידום לך תצטיין", שמחזיקה סניפים ברחבי הארץ להכנה לבחינות פסיכומטרי וללימוד מבוגרים. בנוסף בבעלותה סניפים של בית-הספר לחמן שנרכשו ב-1989, מוסד 'וול סטריט' ללימודי אנגלית מקוונים וכן הוצאה לאור של ספרי הלימוד וההדרכה לבגרויות ולפסיכומטרי.

בתחילת 2006, חודשים ספורים טרם ההתקשרות עם גלר-נסיס, נרכשה קבוצת קידום על-ידי חברת קפלן מקבוצת וושינגטון-פוסט האמריקנית. קפלן עוסקת בין היתר במכירת שירותי חינוך ותוכניות לימודים לבתי-ספר בארה"ב, הכנה לבחינות קבלה באוניברסיטאות ותוכניות לימוד משלימות. הקבוצה רכשה 100% מקידום, שהיתה עד אז בבעלות שי רשף.

קבוצת קידום אינה נמנית עם המפרסמים הגדולים בישראל, אך אחד המהלכים הפרסומיים שלה, תחת הסיסמה "לך תצטיין", נחקק בספרי ההיסטוריה של ענף הפרסום הישראלי. הקמפיין, שעלה עוד טרם עליית הטלוויזיה המסחרית לאוויר, הגיע לבג"ץ לאחר שרשות השידור ומנהל הרדיו פסלו את שידור התשדיר, בשל חשש לפגיעה ברגשות הציבור ואי עמידתו, לטעמם, באמת מידה של טעם טוב, בשל הקונוטציה לקללה "לך תזדיין".

שופטי בג"ץ החליטו בזמנו בדעת רוב לכפות על רשות השידור לשדר את התשדיר, בנימוק כי התשדיר לא הציב יסוד אובייקטיבי לפגיעה ברגשות הציבור. מאז, משמש תשדיר זה כדוגמה בכמעט כל ויכוח ציבורי או משפטי שעולה בנושא.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, בשנת 2006 ו-2007 פרסמה קבוצת קידום בהיקף של כ-3.3 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כמיליון וחצי דולר במחירים ריאליים. ב-2008 ירד היקף הפרסום של הקבוצה לכ-1.8 מיליון דולר במחירי מחירון.