אלווריון עושה זאת שוב: חוזה גדול באיטליה בהיקף של יותר מ-20 מיליון דולר

העסקה תיפרס על פני 3 שנים ■ ערן יעקובי מלידר שוקי הון: המניה תעלה ב-75% נוספים ■ יונתן קרייזמן מאוסקר גרוס: "החוזה בארה"ב פתח לאלווריון דלת לחוזים גדולים; יש סבירות גבוהה שנראה שוב העלאת תחזיות לאלווריון בימים הקרובים"

כשבוע לאחר שהודיעה על החוזה הגדול בתולדותיה עם חברה אמריקנית, מודיעה היום אלווריון על עסקה נוספת - והפעם באיטליה. החברה נבחרה על ידי חברת Aria לפרישת רשת WiMAX נייד ברחבי איטליה. הרשת החדשה תיפרש בכל 21 מחוזות איטליה, ולדברי החברה מדובר בחוזה "מהותי וגדול", הכולל פרישה של מאות תחנות בסיס.

אלווריון לא ציינה מהו היקף העסקה, אולם לפי ההערכות בשוק מדובר בחוזה שהיקפו נאמד ביותר מ-20 מיליון דולר, אשר ייפרס על פני שלוש שנים.

אלווריון ציינה בעבר כי היא מתמודדת על מספר חוזים מאוד גדולים בעולם, וזהו אחד מהם. "אנו שמחים להיבחר לפרויקט WiMAX גדול נוסף", אמר המנכ"ל צביקה פרידמן. "ההסכם הנוכחי מחזק את מעמדו של פתרון ה-WiMAX הנייד של אלווריון כפתרון המתקדם ביותר בשוק, ואת מעמדנו כשותף ארוך טווח בתחום ה-WiMAX. הטכנולוגיה המובילה שלנו, מודל עיסקי מוכח, והפתרונות המותאמים לצרכי הלקוח יספקו את שירותי הפס הרחב הטובים ביותר ללקוחות הפרטיים והעיסקיים באיטליה".

מתחילת החודש חתמה החברה על 6 חוזים חדשים. לאלווריון יש יותר צבר הזמנות בהיקף של יותר מ-100 מיליון דולר, כאשר ברוב ההזמנות היא עדיין לא הכירה ואת חלקן היא רק התחילה בלשבי ביצוע ראשונים. מניית החברה נסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של 245 מיליון דולר, כאשר בקופת המזומנים שלה שוכבים 135.5 מיליון דולר, כלומר כ-55% משווי השוק שלה.

"שוק ה-WiMAX נבנה על שני נדבכים: האחד הוא חוזים קטנים יותר שהם בעיקר בשווקים מתפתחים, והשני הוא חוזים גדולים שהם מנת חלקם של שווקים מפותחים יותר", אומר ל"גלובס" יונתן קרייזמן, אנליסט באוסקר גרוס המסקר את אלווריון. "לאלווריון היו עד היום 6 חוזים גדולים והחוזה של היום בבוקר הוא השביעי. החוזה משבוע שעבר בארה"ב שינה את פני הדברים עבור החברה כי הוא מציב אותה על המפה. היא הייתה חזקה בחוזים הבינוניים-קטנים והחוזה הגדול בארה"ב פתח לה דלת לחוזים גדולים; אנו רואים הוכחה לכך היום, עם ההודעה על העסקה באיטליה. יש סבירות גבוהה שנראה שוב העלאת תחזיות לאלווריון בימים הקרובים".

גם האנליסט ערן יעקובי מבית ההשקעות לידר שוקי הון מעודד מהחוזה החדש באיטליה: "מדובר בחוזה רווחי מאד לאור העובדה כי מדובר במפעילת תקשורת ולא מוסד ממשלתי ומאחר ומדובר בתחום הנייד. אנו מאמינים כי למרות המשבר המאקרו-כלכלי ואולי גם בזכותו, אלווריון קוטפת את פירות אסטרטגיית הגדלת נתח השוק המתבססת על מובילות טכנולוגית (השקעות במו"פ). הזכרנו בעבר מספר פעמים כי המשבר מקשה על החברה, כמו על כל חברה טכנולוגית, אולם גם מייצר הזדמנות גדולה עבורה, כאשר מתחרות גדולות יוצאות מהתחום ומתרכזות בעסקי הליבה ומתחרות קטנות נעלמות מהתחום. אנו מעריכים כי השחקניות המשמעותיות בתחום נשארו אלווריון, Huawei הסינית ומוטורולה ולדעתנו התחום ימשיך לספק פרנסה לשלוש החברות בשנים הקרובות".

יעקובי מעריך כי "חוזים נוספים ידווחו בחודשים הקרובים", וממליץ להגדיל את ההחזקות במניה תוך שהוא מעניק לה מחיר יעד של 7 דולר, הגבוה בכ-75% ממחיר הסגירה של המניה אמש (ב') בוול סטריט.